Sommarsemester 2017, del 1

Den här sommaren går nog till historien som den bästa hittills. Vad det beror på kan jag inte riktigt säga men jag är verkligen supernöjd med den. På måndag går jag tillbaka till jobbet, full av energi att ta mig an höstterminen. Sommaren är inte slut bara för det men dom spontana resorna som sträcker sig flera dagar är nog slut. 😜

En vecka for vi neråt och gjorde Skåne. Vi har inte riktigt än listat ut det hela med ställplatser/campingplatser och är helt enkelt nya på det. Vi stod en natt på parkeringen till Kosta Outlet och shoppade loss lite dagen efter. 


Där blev jag med hatt... vet inte när jag ska använda den men fin är jag i den. 😂

Efter det hamnade vi i Blekinge, hade tänkt Karlskrona men det blev Ronneby hamn. Fint ställe men det blåste väldigt i anslutning till havet. 





Sen blev det Skåne, Åhus seaside... med kändis-spoting. 😉

Syns det vem det är? 😉



Sen blev det en tur till Kivik där vi handlade lite gottis samt gick upp på den södra delen på Stenshuvud. Vackert så det förslog men varmt och kvalmigt. 





Sen blev det Simrishamn en natt, innan vi for vidare mot Kåseberga och Ale stenar. Varje kväll försökte jag hitta promenadstråk att gå på morgonen. Jag satt med Google och letade vägar. Jag som har lokalsinne som en guldfisk, är det här stort. Alla vägar leder framåt och man kan alltid vända och gå samma väg tillbaka. Här stod vi på en fotbollsplan som Tobisviks camping hade.



Simrishamn city... 



Sen blev det Kåseberga och Ale stenar. En liten sillaburgare slank ner som lunch. 😋


Vi var ju tvungen att testa inköpen från Kivik. Lokförarn hade lite ont i en fot så jag tog mig en promenad upp till Ale stenar och man kan väl lugnt säga att jag inte var ensam... 



En riktigt vacker kväll... 


... men morgonen därpå var nästan ännu bättre. Morgonpromenaden gick upp till stenarna och nästan helt ensam lyckades jag ta några bilder utan en massa turister. 


Sen bar det av hemåt, strax utanför Eksjö hittade vi en ställplats som vi absolut kommer besöka igen. "Skogsmysigt"


Slut på sommarsemester 2017 del 1... 😉

Något annat positivt, jag har försökt gå en morgonpromenad varje morgon. Jag har inte alltid lyckats men oftast. 😜

Kommentarer

  1. Ni har verkligen maxat sommaren! Och du är jättefin i hatten! Men kändisen, njae... Jag ser att det inte är kungen iaf!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vännen, ja vi har verkligen maxat, ska skriva del två snart.
      Kändisen, ja det kanske är lite otydligt men det är Patrik Isaksson. ☺️

      Radera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?