Sommarfunderingar

På promenaden i förrgår gick jag och funderade på hur jag har ändrat mig sen förra sommaren. Inte bara utseendemässigt utan även till sättet att tänka och vara. 


Sommar 2016 : mycket stillasittande, ciderdrickande och snacksätande. Rörelse var det inte mycket med, trött eller så var det varmt. Trött var ledordet för den sommaren..


Sommar 2017 : Morgonpromenad varje dag (nästan iaf) oavsett om vi varit på hemmaplan eller inte. Jag letar upp ett promenadstråk som jag kan gå. Inget ciderdrickande, återhållsamt snacksätande. Pigg och glad. Fryser nästan jämt, även om det är varmt ute. 😜 Ledorden för den här sommaren är glad och pigg.



Jag mår bra, så oförskämt bra till och med och jag vill tro att jag är roligare att umgås med nu. 


Semestern fortsätter och jag suger verkligen ur det sista. Vi gör Dalarna och har hunnit med Sälen, Mora, Rättvik och nu Falun. Var vi styr kosan imorrn vet vi inte än... jag ska iaf ta mig ner på stan imorgon och leta upp Viktväktarna för vägning. 




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?