Min kropp

Vaknar upp av ett galet regn på husbilstaket. Ligger och funderar en stund, kikar in på Viktväktarnas community och läser det senaste, dom mest gillade inlägget samt dom personer jag följer. Jag läser allt men är nog rätt dålig på att kommentera. Det måste bli bättring på det.

Bokför morgonens frukost, idag kostar jag på mig så jag ska stå mig ett tag. Det bär hemåt idag och förhoppningen är att jag ska kunna gå på mötet ikväll. Lite pirrigt för att se hur den här veckan har gått, bortrest och med sambon som också, äntligen, fått semester. Det har blivit lite vin både en, två och tre gånger... Jag har promenerat och försökt se till så att fitbiten överstigit 10 000 varje dag, det är nån dag som det saknats ett par steg på...

Kliver upp, idag blir det ingen promenad pga av regnet så jag fräschar till mig och hamnar framför figurspegeln i trosor och bh. Stannar upp och ser på mig själv och min kropp. Den kroppen som burit på bra många fler kilon än det är tänkt, den kroppen som jag inte alltid varit snäll emot, den kroppen som ska bära mig resterande år av mitt liv. Den kroppen som svarat så generöst genom att formligen kasta av sig överviktskilona. Den kroppen som jag ser i spegeln och som jag kommer på mig själv att faktiskt gilla. Jag är fin. ☺️

Pirret över vågen ikväll lägger sig, det har varit ett par fantastiska dagar och visar vågen plus så gör den det. Jag gillar min kropp ändå! ❤️



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Tummen upp eller tummen ner?

Sommar 2017, del 2