Första maj

Första maj välkommen till vår bygd igen!

Äntligen är vårmånaden här på riktigt och jag hoppas verkligen att vädret är på gång också. Idag ser det ju lovande ut. I morse på promenaden satte jag mig en stund och bara njöt av fågelsången och surrandet från humlorna i träden. Ser verkligen fram emot att värmen ska komma... Fick till och med ta av mig jackan jag hade på mig i morse, var lite väl varmt för både jacka och hoodie under. Måste hitta något bättre att gå i nu när värmen kommer. Beställde nya träningsbyxor, Rönisch, då jag bara har hört gott om dom. Hoppas dom är bra.

Det blir många premiärer idag, det blev frukost på balkongen i solen, det blir grillning till middag och om det vill sig riktigt rätt kan det bli ett glas rosé i solen. Det blev ett litet glas Prosecco i solen igår så den premiären är också avklarad.
Idag blir det lite pyssel ute i trädgården, ska "dona och dana" i vår pergula medan Lokförarn byter däck på iaf en bil. Nu känns det som om det är läge för det.
Måste planera för morgondagen också då den innebär ATP. Det skulle bjudas på smörgåstårta men jag är inte intresserad av att lägga "dyra smartpoints" på det så jag tar med mig en matlåda har jag bestämt. Sen den här veckan drar elevsamtalen igång och jag tror att jag har hittat ett koncept som kan funka. Jag tar en årskurs i taget, år 4 först, sen år 5 och sist år 6. Jag tror jag kan vinna lite "tid" på det.

Nu är det bäst att sätta igång!
Tjing på er!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?