Säg hej till majmånad!

Så var det fredag igen och dessutom ny månad på måndag. April har onekligen bjudit på ett riktigt aprilväder, moder natur har verkligen försökt få in hela årets årstider inom loppet av en vecka eller ja, en månad helt enkelt. Regn, snö och solsken om vartannat. Det har varit svårt att klä sig, helt klart! 😊 
Det är 7 veckor kvar till skolavslutningen, vilket innebär 8 veckor kvar till semester. Hur galet är inte det? Lena på jobbet gjorde en sammanställning av dagarna som är kvar, vilka dagar som är lediga, klämdagar, speciella dagar såsom Klockrike mästerskapen, lägerskola och en massa annat som "rubbar" undervisningen. Det blir inte många dagar, det må vara 7 veckor men sammantaget blir det inte alls så länge. 

Igår var det vägning igen och den här gången var det minus. Nästan ett kg och nu är det inte långt kvar till tvåsiffrig. I den takt som jag minskar ska jag nog kunna ta det på två gånger. Det känns bra! 
Jag har satt ett mål till midsommar och ska jobba aktivt för att nå det. 
För bara en liten stund sen åkte Lokförarn till jobbet, solen skiner och jag ska nog ta en liten promenad innan jag tar en vil på soffan. Kvällen blir lugn, lite Netflix, en Cola zero och kanske en påse jordnötsbågar. 
Vad gör du ikväll? Vad gör du till helgen? Det är ju ändå Valborg och vi måste väl fira in våren på något sätt... Äta nåt gott, kanske dricka nåt gott i goda vänners lag. 😉


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?