Dagarna går fort...

Dagarna går ju onekligen fort när man har roligt och det är redan tisdag. Vi har förflyttat oss till västgötasidan och spenderar dagarna här. 
När vi lämnade Gränna satte vi kurs mot Läckö slott som ligger i en utstickare i Vänern. Ett gammalt slott med anor från 1600-talet, till en början tillhörde det skarabiskoparna men så kom reformationen och Vasa snodde åt sig slottet. Slottet har huserat en hel del historiska "kändisar". Nu var inte slottet öppet för vi kom innan säsongspremiären som är till påsk. 🙈
Men det var ett riktigt vackert slott! 



Det var min första gång här, eller ja nästan iaf. Jag har varit här en gång innan men låg då inbäddad i mammas mage. Jag har ett foto som pappa har tagit på mamma, min syster, farmor och farfar nere på ångbåtsbryggan. Vi knallade ner där så fick Lokförarn ta ett kort på mig där. 😄


Taget sommaren 1978, jag är född i oktober. Jag är ju liksom nästan med på bilden eller hur? 😉


Tager april 2017, 38,5 år senare... 

Vi stannade två nätter på campingen och vi var helt själva. Naturcamping som var kanonmysig. 




På måndagsmorgon gav vi oss av mot Mariestad. Vi åkte turistvägen mot Hällekis, passerade utsikten på Kinnekulle där vi stannade för att fika.



 Ett kort stopp i Hällekis innan vi fortsatte mot Mariestad. Där hittade vi till hamnen där vi parkerade för natten. En kort promenad på stan innan vi käkade och mös för kvällen. 




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?