Funderingar över morgonkaffet


Alltså jag är en sucker på positiva och kloka ord. Min mapp på Pinterest är proppfull med just sånt här. 

Jag hade en gymnasielärare som formande oss elever (20 tjejer) i modellen att ingenting är omöjligt, det omöjliga kanske bara tar lite längre tid. Och det lever vi alla efter än idag, 20 år efter studenten liksom. Jag tror inte på att saker och ting dimper ner i knät på en utan det handlar om det jobb jag lägger ner själv. Min tro till mig själv... 

Livet har sina svängar och det bästa är nog bara att hålla i sig när svängarna är tvära så man inte trillar ur. Jag har haft många svängar där jag nästan varit på väg över kanten, främst var det nog när min mamma gick bort 57 år gammal och helt plötsligt. Sen svärmor, sen farmor, sen mormor... jag kan fortsätta för under en sjuårs period hade vi ett dödsfall om året. Har jag lärt mig något? Ja, livet är här och nu för jag vet inte om jag är här i morgon. Man kan lära sig något i varje situation i livet. Om inte annat har man ett val man kan göra... 

Valet kommer redan så fort man slår upp ögonen på morgonen. 


Idag väljer jag glädje, vad väljer du? 



(Ursäkta för "flummet" så här tidigt på morgonen) 😉

Kommentarer

  1. Jag väljer också glädje. Fast i bland måst man tillåta sig att vara lite låg. Det går över rätt fort men då och då måste jag få reflektera över det som inte blev så bra.
    Jag gläds varje dag jag får leva och uppleva vår dotter och kärleken till min fru.
    Trodde aldrig jag skulle få uppleva den enkla och fantastiska kärleken.

    Någon sa till mig att livet är förkort för att vara olycklig.
    Jag gifte mig med den kvinnan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart måste man tillåta sig själv att vara låg. Hur ska man annars veta när man är glad. ☺
      Underbart och du gjorde ett bra val när du gifte dig med henne. ❤

      Radera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Tummen upp eller tummen ner?

Sommar 2017, del 2