Fortsätt till huvudinnehåll

Fira kärlekens födelsedag!


Det här är mannen i mitt liv, mitt hjärta, mitt allt. ❤ Mannen som får mitt hjärta att slå ett extra slag, som får fjärilarna i magen att vakna när han ser på mig och som får mig att skratta varje dag. Mannen som får mig att vilja vara en bättre människa och som hjälper mig att gå rakryggad och sätta ner foten när det behövs. 

Var hade jag varit utan honom? I 14 år har vi varit ett par och vad vi skrattat genom åren. 

Igår var det hans födelsedag och vi hade en helt underbar dag. Började med gofrukost och paket, ett par hörlurar och så är det tänkt att han ska få biljetter till Jill Johnson när hon är i Dalhalla i sommar. Sen blev det promenad i Borensberg utmed Boren innan det blev lunch på Kaffeteriet.




Till kvällen tog vi bussen in till stan och käkade på Storan. Jag hade planerat och och fört in kvällens mat och dryck till just maten och jag fick 5sp kvar, vilket gjorde att jag kunde låta veckobonusen gå till annan dryck.


Vi hade en riktigt trevlig kväll, go mat och dryck. Lokförarn valde en fördrink istället för förrätt men jag valde att äta halstrad färsk pilgrimsmussla med jordärtskockskräm, friterad jordärtskocka, syrliga hjortronpärlor och smörflarn. Det var fint det, första gången jag åt pilgrimsmussla och det kommer inte bli sista gången heller. Till huvudrätt åt jag ankbröst som var lättrökt och serverades med citronsky, persiljerotsterrin, inkokt lila morot, picklad silverlök och tapiokaflarn. Nomnom! 😋 Lokförarn valde renrostbiff som serverades med blodpudding, viltsky, potatis och jordärtskockspuré och mixad pistage och Granny Smith äpple. Det hann jag inte fota innan han började äta. 😂Tre glas vin drack jag totalt under kvällen och som avslutning blev det en irish coffee. 

Lagom till festfolket kom ut satt vi på bussen hem igen. 😜

Vaknade i natt av illamående, jag tror kombon med mycket mat och alkohol gjorde det hela. Jag är inte van längre liksom. 

Stegmätaren avslutades på över 17500 steg igår så jag är sjukt nöjd med kvällen ändå. Det uppväger matintaget liksom. 😉



Idag har vi jobbat i trädgården, kontrasterna liksom. Klippt äppelträd och pysslat lite. Helt klart vårfeeling. Lokförarn körde med sina tändstickor och det torra gräset. Han är lite crazy på det. Får nog köpa en brännare åt honom. 


Nu väntar jag nog mest på att få gå och sova men först Mästarnas mästare och ett avsnitt av Innan vi dör, om jag orkar det sista programmet. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tummen upp eller tummen ner?

Facebook.
Tummen upp, gilla eller likes.



Det här resonemanget har jag läst på flera ställen, det här med att gilla olika statusuppdateringar, foton eller dylikt.
Vad gillar du?
Gillar du alls?
Gillar du allt?

Jag har en vän som beklagat sig lite till mig för att min vän i sin tur har en vän som gillar precis allt min vän gör. Det kan vara statusar, foton, incheckningar. ja, you name it. Varenda spår hon lämnar på facebook gillas. Hon börjar tröttna då det även kan komma spydiga kommentarer som kan uppfattas som stötande. Sen att relationen mellan dem är något komplicerad och hon känner att hon inte kan ta bort människan gör det hela något svårare.

Vad hade du gjort?

Okej anna, här kommer ett till dig.

Tisdag, solsken utanför fönstret och jag vaknar 5.55 och hör Lokförarn rumstera på nedervåningen. Klockan ska ringa 6.05 och jag känner mig själv och vet att snooze-knappen trycks på två gånger. Funderar över livet, dagen och frukosten.
6.05 - första ringningen... Snooze!  6.10 måste jag besöka toa. Under tiden kommer andra ringningen...  Hitta kläder? Har inget att ta på mig trots en hel garderob med kläder. What to do?

Klänning fick det bli, kände mig prickig.  Lokförarn ligger på soffan och väntar på att jag ska komma ner så han kan gå upp och sova. Han har jobbat natt och vill inte störa min sömn genom att hoppa i säng. På det här sättet får vi även chans att säga ett par ord till varandra och jag får en puss.  Frukost och kaffe, ett varv på virkningen. En bild på densamma till en grupp på Fb. Vill ha hjälp, spetskant eller inte?! Hinner virka lite till innan första svaret kommer. Utan! Tills det trillar in en till; Med! 
Bilen till jobbet, möta barn. Godmorgon Kalle, Lisa och Nisse! (J…

En helg som går till historien...

Vilken helg jag har haft. Det har varit så roligt och galet att det är helt underbart! Jag har träffat fantastiska människor som förgyllt tillvaron massor.
I fredags kidnappade vi finaste Pernilla för en möhippa. Vi möttes vid 8 för mustasch/skäggmålning och för gruppfoto. Vidare sen för att väcka Pilla med megafon och sirenljud. Frukost intogs med många skratt och fotoblixtar som fladdrade. Påklädnad och sen iväg! 






Uppdrag 1 - Då bar det iväg till en "inspelningsstudio" där hon skulle spela in två låtar, "Du är min man" och "The Rose". Det var kul att vara med och se hur det gick till. Pilla var skitnervös och tyckte inte alls det var kul. Sa hon iaf, vi tror det motsatta.


 Vi andra fick snällt vänta...


Och vänta... 



Vi for vidare mot Varamon för diverse uppdrag. Solen sken men jägarns i min lilla låda vad det blåste. Uppdragen innebar viss hjälp från andra så vi höll tummarna att det var folk på stranden. 





Uppdrag 2 - Sandslott, direktiven var 4 torn, …