Det här med kläder

Jag hatar att prova kläder i affärer och har alltid gjort det. Jag tycker det är så trist att plocka på sig en massa och så stå där inne i provhytten.
Nä, prova kläder är ingen höjdare men att shoppa är desto roligare. Var igår med en vän till stan då hennes son behövde jacka. Knallade in på Kappahl, hittade både byxor och ett par toppar på "den vanliga avdelningen" för kvinnor. Inte på XLNT, chansade och handlade för att sen prova hemma. Ska in till stan snart igen så passar det inte byter jag då. Men serru, det gjorde det och vet du vad? Byxorna var i storlek 46, när hade jag det sist liksom?!? 😜


Nu äts det frukost och det är en helt vanlig vardagsfrukost här i Ekliden, havregrynsgröten. Nu äter jag bara en halv för det har blitt lite mycket gröt en tid nu och då har det en förmåga att växa i munnen. Gröt är för övrigt den bästa frukosten för jag står mig längst på den, även om den ibland kan vara jobbig att få ner. 😉


Ha en härlig dag! 💫

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Tummen upp eller tummen ner?

Sommar 2017, del 2