Sportlov = snorlov

Ja men seriöst! Jag har klarat hela hösten och faktiskt vintern utan att ens ha några känningar i hals eller ens tillstymmelse till snorighet och då det till trots att eleverna på jobbet föll som furor för både flunsan och magsjuka.
Så vad händer, vi närmar oss sportlovet och även nu är sjukfrånvaron hög på eleverna. Skiten har börjat om men va fan! På torsdagen faller kollegan och jag hoppades innerligt att jag skulle slippa. Hade lite känningar torsdagsmorgon men det gick över. Dagen gick ju i ett så det kan ju ha berott på det. Efter vägningen hos Viktväktarna (-0.9kg förövrigt) bestämde jag mig för att skippa vattengympan. Fredagmorgon inget då heller... men så fredagkväll då började nysningarna och tilltjockning i halsen. Lördag låg vi båda här hemma, jag med halsont a la rivjärn och Lokförarn med troligtvis feber. Jaja det är ju sportlov på måndag så det passar väl antar jag. 

Men likväl pretty annoying! Fördelen när man inte orkar så mycket är att man kan komma igen med virkningen. 





Kommentarer

  1. Nej vad trist! Typiskt lärare att vara sjuka på lovet. Hoppas du kryar dig snabbt! Hör av dig när du är frisk så tar vi den där fikan! 😘

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur anna!
      Jag ska in till stan på tisdag för klippning, lunch? 😉

      Radera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?