FortsÀtt till huvudinnehÄll

En av alla dagar...

Kladdkakans dag, chokladbollens dag, lakritsens dag, kanelbullens dag och ja you name it!
Alla sötsaker har en egen dag, jag har tre. 😉 NĂ€ skĂ€mt Ă„sido!
Imorgon Ă€r det fettisdag, semmeldagen, dagen för semla, hetvĂ€gg eller hur man nu vĂ€ljer att Ă€ta den. Vi diskuterade i förrgĂ„r att sĂ„ hĂ€r lite semla har vi inte Ă€tit pĂ„ flera Ă„r. Att Ă€ta ett par semlor innan fettisdagen och ett par efter har aldrig  hindrat oss förr. I Ă„r har vi köpt en förpackning, varav vi Ă„t semla tvĂ„ dagar i rad. Vi Ă„t en halv semla var, vid varje tillfĂ€lle. Jag hade skrattat gott om nĂ„n hade sagt det hĂ€r till mig för ett Ă„r sen. Jag Ă€r inte ledsen pĂ„ nĂ„t sĂ€tt för avsaknaden av semla utan det kĂ€nns helt okej. 


Om min chef skulle fĂ„ för sig att bjuda pĂ„ semla i morgon Ă€r jag förberedd pĂ„ att inte Ă€ta. Jag har en Harrods-kasse med tĂ„rtor pĂ„, som jag brukar anvĂ€nda som mellispĂ„se. Att det Ă€r tĂ„rtor pĂ„ har ingen som helst betydelse mer Ă€n att det blir lite motsats för den resan jag gör nu. 😜PĂ„sen Ă€r nu iaf laddad för att klara av projekt "undvika semla" imorgon. 


Äter du semla? 
Jag Àlskar semlor...

Kommentarer

  1. Heja dig! SjĂ€lv Ă€r jag inte det minsta förtjust i semlor. Jag gillar inte grĂ€dde sĂ„ det Ă€r nog dĂ€rför. FĂ„r ju Ă€ta utan mandelmassa ocksĂ„ och de dĂ€r med vaniljkrĂ€m i Ă€r vidriga. Hellre med en sötare fyllning som tex bröd, grĂ€dde och florsocker. Men överlag. Nej tack. ÄndĂ„ brukar det bli en per Ă„r som jag sedan Ă„ngrar dĂ„ den inte var god den gĂ„ngen heller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag behövde inte oroa mig, det blev ingen semla pĂ„ jobbet. 😂

      Radera

Skicka en kommentar

Tack för att du lÀmnar en kommentar! StÀller du en frÄga svarar jag i samma inlÀgg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit sÄ kika gÀrna in igen...

PopulÀra inlÀgg i den hÀr bloggen

Tummen upp eller tummen ner?

Facebook.
Tummen upp, gilla eller likes.



Det hÀr resonemanget har jag lÀst pÄ flera stÀllen, det hÀr med att gilla olika statusuppdateringar, foton eller dylikt.
Vad gillar du?
Gillar du alls?
Gillar du allt?

Jag har en vĂ€n som beklagat sig lite till mig för att min vĂ€n i sin tur har en vĂ€n som gillar precis allt min vĂ€n gör. Det kan vara statusar, foton, incheckningar. ja, you name it. Varenda spĂ„r hon lĂ€mnar pĂ„ facebook gillas. Hon börjar tröttna dĂ„ det Ă€ven kan komma spydiga kommentarer som kan uppfattas som stötande. Sen att relationen mellan dem Ă€r nĂ„got komplicerad och hon kĂ€nner att hon inte kan ta bort mĂ€nniskan gör det hela nĂ„got svĂ„rare.

Vad hade du gjort?

Sommarsemester 2017, del 1

Den hĂ€r sommaren gĂ„r nog till historien som den bĂ€sta hittills. Vad det beror pĂ„ kan jag inte riktigt sĂ€ga men jag Ă€r verkligen supernöjd med den. PĂ„ mĂ„ndag gĂ„r jag tillbaka till jobbet, full av energi att ta mig an höstterminen. Sommaren Ă€r inte slut bara för det men dom spontana resorna som strĂ€cker sig flera dagar Ă€r nog slut. 😜
En vecka for vi nerĂ„t och gjorde SkĂ„ne. Vi har inte riktigt Ă€n listat ut det hela med stĂ€llplatser/campingplatser och Ă€r helt enkelt nya pĂ„ det. Vi stod en natt pĂ„ parkeringen till Kosta Outlet och shoppade loss lite dagen efter. 

DĂ€r blev jag med hatt... vet inte nĂ€r jag ska anvĂ€nda den men fin Ă€r jag i den. 😂
Efter det hamnade vi i Blekinge, hade tĂ€nkt Karlskrona men det blev Ronneby hamn. Fint stĂ€lle men det blĂ„ste vĂ€ldigt i anslutning till havet. 




Sen blev det SkĂ„ne, Åhus seaside... med kĂ€ndis-spoting. 😉
Syns det vem det Ă€r? 😉


Sen blev det en tur till Kivik dĂ€r vi handlade lite gottis samt gick upp pĂ„ den södra delen pĂ„ Stenshuvud. Vackert sĂ„ det förslog …

Semester-mode

Semester... ledighet utan nĂ„gra mĂ„sten, att bara fĂ„ vara och ta dagen som den kommer. Lata dagar i hĂ€ngmattan med en bra bok, sola och bada. Äta jordgubbar med grĂ€dde, Ă€ta glass i stora lass. Grilla till kvĂ€llen, bĂ„de kött och halloumi, grönsaker, bearnaisesĂ„ser, rosĂ© eller bubbel med fina vĂ€nner. Ostrukturerade mĂ„ltider, sent och mycket... 




Nja, inte det hĂ€r Ă„ret. Nog för att jag ligger i hĂ€ngmattan och lĂ€ser, Ă€ter oanstĂ€ndiga mĂ€ngder med jordgubbar men utan grĂ€dde. GrĂ€ddglassen Ă€r utbytt mot isglass, vi grillar men vinet avstĂ„r jag, inte varje gĂ„ng dock. Motionen gör jag direkt pĂ„ morgonen, morgonpromenad och sen kettlebelltrĂ€nimg. Jag fĂ„r andra hĂ€rliga rutiner under semestern. Promenad och gofrulle pĂ„ balkongen, kaffe i skuggan med min bok. Jag har det bra helt enkelt. Jag fortsĂ€tter att Ă„ka in pĂ„ mötena pĂ„ ViktvĂ€ktarna för det vill jag inte missa. Det Ă€r liksom min tid och den Ă€r vĂ€rdefull! För nĂ„gra veckor sen frĂ„gade coach Lena vad man hade för plan inför sommaren. Skulle man gĂ„ …