Okej anna, här kommer ett till dig.

Tisdag, solsken utanför fönstret och jag vaknar 5.55 och hör Lokförarn rumstera på nedervåningen. Klockan ska ringa 6.05 och jag känner mig själv och vet att snooze-knappen trycks på två gånger. 
Funderar över livet, dagen och frukosten.

6.05 - första ringningen... Snooze! 
6.10 måste jag besöka toa. Under tiden kommer andra ringningen... 
Hitta kläder? Har inget att ta på mig trots en hel garderob med kläder. What to do?


Klänning fick det bli, kände mig prickig.  Lokförarn ligger på soffan och väntar på att jag ska komma ner så han kan gå upp och sova. Han har jobbat natt och vill inte störa min sömn genom att hoppa i säng. På det här sättet får vi även chans att säga ett par ord till varandra och jag får en puss. 
Frukost och kaffe, ett varv på virkningen. En bild på densamma till en grupp på Fb. Vill ha hjälp, spetskant eller inte?! Hinner virka lite till innan första svaret kommer. Utan! Tills det trillar in en till; Med! 

Bilen till jobbet, möta barn. Godmorgon Kalle, Lisa och Nisse! (Ja, det är fingerade namn då barnen inte vill surra i min blogg). Överlämna arbetshäften som sexorna tar med sig till Hälla. 
Heja på kollegor, morrn morrn!

8.00 - sätta barnen i arbete. Tyst läsning på morgonen vilket gör att jag passar på att vattna blommor. Sen är det arbetspass, rast och svenska. 
Lunchen bestod av spagetti och köttfärssås, morötter och majs. Det var gott det! Vinkar av 4-5 som åker till Hälla och möter upp 6orna då det är dags för musik och idrott. 
Kaffe med kollegor, diskussion huruvida lärarutbildningen blivit bättre/sämre eller gått utan förändring sen vi själva gick?!? Svårt! 
Sista lektionen, musik med 2-3! Introducerar sommarkonsertens låtar och även låtarna till skolavslutningen. Sjunger, skrattar och dansar samba. Underbara små ungar! 

Omdömen, betyg och Dexter! 
Första samtalet för i år avklarat! ✔️

Slut för idag, ringa Lokförarn så vi kan åka och hämta my precious på bilfirman. 
Hem, gno ihop en omelett, bara äta halva då den smaka nada! Baka en kaka, dricka kaffe och nu sitter jag här och berättar för dig hur min dag varit.


Hoppas det var skoj att läsa... ;)

Kommentarer

  1. Det var så bra att jag har läst det två gånger nu! En snabb o en ordentlig.
    Faktiskt riktigt roligt att läsa, det får mig att omvärdera mina egna inlägg. Jag kanske också borde? Fast det känns som om du inte riktigt tycker som jag gällande det här inlägget så jag kanske ska lugna mig. ;-)

    Du hinner mycket på en dag! Klänningen verkade fin. Vad har bilen gjort på verkstan? O kaka på en vardag - lyx!! (Fast jag har ju iofs haft helg två dagar extra... Måste kompensera det ett par dagar nu m bättre o mindre mat samt rörelse!) O du, det märks att du gillar ditt jobb! Underbart!! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den sista bilden säger hur inspirerad jag var att skriva men inlägget blev ju rätt kul, om jag får säga det själv. 😉

      Radera
  2. Fortsätt skriv ������

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Tummen upp eller tummen ner?

Sommar 2017, del 2