Det ena är roligare än det andra

Jag tyckte det var hysteriskt kul att sticka till en början. Att faktiskt se hur ett par raggsockor växte fram. Jag tycker det är lika kul att sticka men kanske inte hysteriskt kul. 
Då är det snarare roligare att virka. Jag tror det beror på att med virkningen kan jag skapa andra saker också, det blir inte bara sockor hela tiden. 

I julklappsspelet på julafton plockade svärfars sambo hem presentkortet med raggsockor. Idag blev dom klara så nu måste dom levereras. Vaddå tänker ni? Nu? Det är ju inte ens kallt ute. För Galina är det ruggigt kallt, till och med under sommarens 25 grader. Hon kommer ha nytta av raggisarna ändå. 


Fick en beställning på Minionstofflor till en väns dotter. Typiskt att inte ha garn hemma för ändåmålet tänkte jag. Grävde lite i mina "garngömmor" och hittade litegrann så jag iaf kunde göra en. Ska in till stan på tisdag så då går jag förbi Panduro och köper garn. :) 


Annars vet jag inte var jag ska börja, har inga beställningar som ligger så jag får nog ta tag i min Miranda-nalle och virka den nu. Nångång måste jag få virka till mig själv också. ;) 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?