9 februari 2008

Ibland är det riktigt kul med tillbaka-blickarna som kommer på Facebook. Idag när fb ville dela mina minnen fick jag se ett inlägg från bloggen. Den 9 februari 2008 var tydligen den dagen som bloggen föddes. 8 år har den funnits och den sista tiden har det varit rätt så sporadiska inlägg även om jag sen helgen varit duktigare på att dela med mig.

          

Vad har hänt på dessa 8 år då? Nja, inte mycket. Jag har gått från ett fast jobb på förskolan till vikariat och lite "runthoppande" som grundskollärare till att få en fast tjänst på skolan där jag trivs allra bäst. Vi har köpt bil, två gånger varav den ena var sprillans ny. 
Jag gick ner 30kg för att sen öka igen. Vi byggde en balkong på huset ut mot kanalen som är kanon under sommarhalvåret. Vi blev tillfrågade att vara toastmistress på ett bröllop. 
För att även se det mörka så har vi förlorat ett par människor i vår närhet. Min mamma gick bort 2006 så det var ju innan bloggen fanns, men svärmor, farmor, Lokförarns mormor, min mormor. Alldeles för många helt enkelt...
Det har nog hänt en hel del ändå när man tänker efter. 

Puss och kram skumbanan

Kommentarer

  1. Visst är bloggen härlig på det sätter, att man kan se tillbaka och få summera.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?