Vi närmar oss....

Så går vi andra advent till mötes och jag funderar på vad jag ska baka för något. Sitter och går tillbaka i minnet till vad jag gjorde förra året men det står still. Totalt! Minns inte!?! 
Jag vet att jag gjorde Bountybollar men det var väl det enda, ja och "farmorsbröd", saffransbullar, saffransskorpor, pepparkakor och mintkakor. Men gjorde jag knäck? Kola? Jag har en liten aning att inget av dessa två gjordes, varför inte? 
Det jag vill göra i år är dom stående inslagen, alltså dom jag minns att jag även gjorde förra året. Dom gör jag alltid liksom. Bountybollarna gillade jag skarpt så dom ska jag göra, mintkakor? Mja, vet inte... I så fall ska jag hitta ett annat recept tänkte jag.
Men jag gjorde ju saffranstryffel också, dom som inte var så goda minns jag. Kanske ska göra tryffel också fast en annan sort. Chokladnougatbollar gjorde jag nog också när jag tänker efter. Undrar om jag ska göra nästan samma sak i år igen. Det som var bra med dessa grejer var att man kunde ha dom framme. Det smälte inte och blev en enda sörja. 
Brukar också vara den som ansvarar för efterrätten på julafton, så funderingarna går där också. Julen ser lite annorlunda ut i år. Lokförarn jobbar natten till julafton samt natten till juldagen. Det känns sådär måste jag säga. Så är väl inte hundra på det klara med hur julafton ser ut än men det brukar lösa sig.

Andra saker som ska fixas under julen är ju det vanliga, julklappar, julkort och julgran. Julklapparna är i det stora hela klara, har bara lite smått kvar men ändå. Redan första december var jag liksom klar. Det har väl aldrig hänt förut? Nu har jag ju inte så många att köpa till men iaf. Jag är superglad för då kan jag lägga tiden på annat.
Julkorten ska göras och det tänker jag att jag ska börja med i morgon. Julgranen ska inhandlas och jag har kollat i kalendern när Lokförarn inte är hemma, så sch... Säg inget att jag pratat om gran. ;)

På fredag nästa vecka ska jag gå på julkonsert i Linköping. Det ska bli mysigt, jag och Lina ska äta först och sen njuta av skönsång från Peter och Matilda och komma in i christmas-mode. Woho, längtar!


Tänk om det kunde se ut så här ute... ;)


Kommentarer

  1. Jag satt igår och tänkte på hur duktig jag var när barnen bara var ett par år. Då gjorde jag kolor och bakade pepparkakor och annat julgodis. I år har jag inte ens tänkt tanken. Det blev lussebullar och thats it. Orkar inte stå i köket och hålla på.

    SvaraRadera
  2. Jag gör det absolut inte för att jag måste utan för att jag tycker det är så grymt kul. Dessutom blir det en kul grej att ge bort också, i en söt liten ask. ;)

    SvaraRadera
  3. Saknar dig älskade lillsyster yster!
    Vore skoj om vi kunde planera att fira en jul ihop.....låter ju inte så kul med arbetstiderna under julen...hoppas det löser sig för er ändå.
    I år hoppar vi över julen, blir en väldigt light variant av jul i alla fall.

    Älskar dig <3

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?