I en rasande fart...

Jag hade tänkt blogga igår men jag var hemma halv åtta och då var det snabbt in i duschen, för att sen bänka sig framför teven. Onsdagkvällar är min "kärleksdag", då är det bönderna på fyran och för att kompensera sötheten är det mord på schemat efteråt. 


Igår var jag och gjorde ett sånt där cellprov, en obehaglig upplevelse varje gång. Att ligga där med benen i vädret och ja... Vi behöver kanske inte gå in på detaljer. Vi pratade lite om det jag och barnmorskan att det är väl inte favoritisysselsättningen men att det var nödvändigt. Hon berättade att hon var nyinflyttad och hade gått privat innan. Hon var lite osäker var hon skulle gå nu, hon var inte då sugen på att gå hos kollegorna. Svårt att mötas på fikarasten över kaffekoppen sen. ;)


Jag var och mötte anna över kaffe/pepsi-glaset efter cellprover. Det var alldeles för länge sen konstaterade vi även om den här date'en gick snabbt att boka in. En fika på Espresso House och prat om allt mellan himmel och jord. Vi diskuterade dåden i  Paris, sociala medier, jobb, jul och ja you name it. Trevligt var det och det är alltid lika kul att ses. 

Idag har dagen gått i ett sen jag började sjuofyrtio. Sex gick vi hem, då hade jag
haft tre samtal avklarade. Fyra av femton bockar jag av, betygen är satta och nästan alla är "deffade". Det känns bra. 
Nu är det dags att sussa, det är adventspysseldag i morgon på jobbet. Allt ska fixas, paket ska slås in, stakar ska resas och klassrummet ska pyntas. Själv satte jag upp stjärnor och en stake idag, den andra staken måste mätas för att se var felet sitter. 


Tjing tjing


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?