Tiden rusar...

Tiden räcker inte till att faktiskt blogga. 
Förut kanske jag valde att sitta vid datorn och skriva inlägg om egentligen ingenting. Nu sitter jag inte längre vid datorn utan antingen är det via telefon eller paddan. Fast oftast känner jag att jag hellre lägger tiden på mitt handarbete. 
Det händer väl inte så mycket heller i livet nu. Jobbar, äter och sover. Däremellan är det virkningen eller stickningen som gäller. Ingen bakning som är värd namnet heller. Haha, kan man tänka sig?!?

I förra veckan bokade jag biljetter till en julkonsert, Julen är här 2015 med Peter och Matilda. Blev medbjuden förra året av Lokförarns moster och när jag såg biljetterna ute nu så bokade jag två stycken. Har inte sagt något till Lokförarn men jag hoppas att min anti-jul sambo vill följa med mig. ;)
Vi pratar lite om ifall vi ska åka upp till huvudstaden och gå på teater, vi skulle båda vilja se Ladykillers med Jonas Karlsson och Johan Rheborg. Än så länge pratar vi bara lite löst om det. Det finns nämligen en annan sak som påverkar en Stockholms-weekend. 

I morgon är det en ny arbetsvecka där både skoljoggen och skördefest står på schemat. Skördefesten brukar vara riktigt kul, alla bidrar med det dom kan och så dukar vi upp och kör tjusigt. 
Bäst att hoppa i säng, är riktigt trött. 

                       

Kommentarer

  1. Min fina och vackra syster! Du blir så bra på kort <3
    Hoppas du får en kanonhärlig dag och att både skoljoggen och skördefesten blir bra. Förstår att det inte blir så mycket bloggande, det är ju en del med att vara lärare och sedan kan jag tänka mig att det är lättare med instagram där man bara tar foto =)

    Älskar dig massor och ser fram emot att ses andra helgen i oktober, puss!!

    SvaraRadera
  2. Du bloggar ungefär som jag då! Men det är alltid kul när man ser att det finns ett nytt inlägg. :-) Låter kul med julkonsert och ev Stockholm! Kram

    SvaraRadera
  3. Peter är så bra, så kul att du skaffat biljetter! Tänk att jag såg honom göra Queen-musikalen i London utan att veta att det var en svensk som spelade huvudrollen! Nu har jag sett honom desto fler gånger, i olika roller, och gillar honom skarpt.

    Himlans fint foto på dig, liksom det på er båda i förra inlägget! Du är SÅ söt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack för dina fina ord. :)

      Ja, Peter är otroligt duktigt och Matilda med. Jag kom verkligen in i julstämning när jag såg dem sist. Peter såg jag även i Jesus Christ Superstar när de var på turné. Toppen!

      Radera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?