En produktiv helg

Det har varit en produktiv helg helt klart, har fått massor gjort. 
Igår började jag att tvätta fönster. Att tvätta fönster som inte är vändbara är inte så lätt när man inte har en bra stege eller tillräckligt lång för att nå. I vanliga fall brukar vi hjälpas åt med eftersom Lokförarn jobbade så gjorde jag det själv. 
Det blev däremot bara två fönster igår och sen var det städ och handling som stod på schemat. Såg programmet Landgång här i veckan och då besökte de Svenska kyrkan i London och en rätt kocken gjorde var pizzaknytten. Han gräddade "pizzorna" i plåten för muffins. Smidigt som fasen! Och gott blev ett också men vem ogillar pizza liksom? 


Idag fortsatte fönstertvätten och jag vlev klar. Skönt! Har fönstret i trapphuset kvar men det måste vi ta tillsammans. Det är alldeles för högt upp och jo, det är vändbara fönster men det är ju i trappen vilket gör det svårt. 


Sen var det trädgårdsarbete, blommor skulle fixas, dynor skulle tas in och gräset skulle klippas. Det var ju riktigt skönt ute och riktigt höstigt. Härligt. 
Väl inne sen igen satte jag en bulldeg, det är ju trots allt kanelbullensdagnästa söndag. Då måste det ju finnas kanelbullar hemma. Stora blev de, som dasslock och det var ju inte meningen men så blev det. 



Klart man måste dricka mjölk till bulle . 
Jag sitter här och nästan gäspar käken ur led. Jag tror jag hoppar i säng istället.

Go natt. 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?