En helg som går till historien...

Vilken helg jag har haft. Det har varit så roligt och galet att det är helt underbart! Jag har träffat fantastiska människor som förgyllt tillvaron massor.

I fredags kidnappade vi finaste Pernilla för en möhippa. Vi möttes vid 8 för mustasch/skäggmålning och för gruppfoto. Vidare sen för att väcka Pilla med megafon och sirenljud. Frukost intogs med många skratt och fotoblixtar som fladdrade. Påklädnad och sen iväg! 







Uppdrag 1 - Då bar det iväg till en "inspelningsstudio" där hon skulle spela in två låtar, "Du är min man" och "The Rose". Det var kul att vara med och se hur det gick till. Pilla var skitnervös och tyckte inte alls det var kul. Sa hon iaf, vi tror det motsatta.



 Vi andra fick snällt vänta...



Och vänta... 




Vi for vidare mot Varamon för diverse uppdrag. Solen sken men jägarns i min lilla låda vad det blåste. Uppdragen innebar viss hjälp från andra så vi höll tummarna att det var folk på stranden. 






Uppdrag 2 - Sandslott, direktiven var 4 torn, en vallgrav och minst 50cm högt. 





Uppdrag 3 - "Dutta" boll tio gånger och sen hitta nån som kan dutta fler gånger. Vi andra fikade under tiden... 






Uppdrag 4 - Pillas personliga favorit. Ge 4 kända/okända fotvård. Bilden talar sitt egna språk... 

Efter det begav vi oss in till stan för lunch, pastasallad med kycklingklubbor. Lite mys, snack och skratt blandades om vartannat. 





På stan kom uppdragen igen.
Uppdrag 5 - Hoppa på ett ben in på H&M. Titta på ett barnplagg, tröja, bh och mascara från Isadora. Handhälsa på fem okända.
Uppdrag 6 - handla på Östensson, en banan, nåt att dricka samt en knäckemacka. Få någon att lösa ut dig.


Efter det gick vi ner i hamnen, satte oss på hamnkrogen och umgicks ett tag.
 









Sen var det dags igen. 
Uppdrag 7 - backa en snitslad bana med backspegel, hitta gänget. 
Uppdrag 8 - håll spontantal i megafon över vem du är, var du bor, vad du ska göra, med vem och varför. 6 ord som talet skulle ha var; gammal mjölk, tuggummi, rosa, bäver, ståndaktig och pirr i bäret. 





Efter det gick vi åter tillbaka till Carola där det var lite mellisdags, dusch och piff med bruden.
 








Kavaljeren för kvällen var Slusk-Ulrich, alias Ullis. Fast det är klart, hon hade ju oss alla som kavaljerer men det var nog Ulrich som tog hennes hjärta och det syns väl. Haha!! 
Ner mot stan, mat och sen festivalområdet. 








När jag återlämnade Pilla nästan 24tim senare mådde hon riktigt bra och var ruggigt nöjd med sin dag/kväll! 
Den här bilden kom upp i flödet när jag kollade fb innan jag släckte för kvällen. En nöjd blivande brud!  





Sen vaknade jag lördag, bakfull som fan även om jag var spiknykter eftersom jag körde. Huvudet värkte som fan och illamåendet åkte hiss. Ont i nacken hade jag också, tror att huvudvärken berodde på det. Men lördagen var vikt åt bruden också. Det var nämligen dags för svensexa och jag hade lovat att köra Lokförarn samt sagt till Pilla att vi skulle pyssla lite. 
Regnet hängde i luften men inget stoppade dessa gossar. Pilla och Mats var ute och gick så när de passerade Göta hotell blev Mats "kidnappad". Jag och Pernilla tillsammans med Alicia och Fritte stannade för att köpa med oss mat. Sen låg vi i soffan och gosade med katten. 





Men gossarna trillade in senare och oj vilka skratt vi blev bjudna på. 











En ruggigt blöt svensexa på fler än ett sätt. 8 timmar senare var den tydligen slut och det var dags för farbröderna att sova. 


Och summan av det hela...
Möhippa = 22 timmar 
Svensexa = 8 timmar 

Pussies!! Mohaha!! 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Tummen upp eller tummen ner?

Sommar 2017, del 2