Att mötas igen...

Sitter på tåget till Eskilstuna, ska "hem" och träffa tjejerna från gymnasiet. Vi försöker få till en träff varje sommar, än så länge har vi lyckats 2 gånger. Sommaren är väl ett prefekt tillfälle att försöka ses. Vi lever ju olika liv, har olika förutsättningar för att kunna ses så när sommaren kommer och vi är lediga passar vi på. 

Nu är större delen av gruppen på samma ställe, det är jag och Regina som befinner oss o olika städer. I Reginas fall är det till och med i ett annat land, Norge. Suss befann sig i Umeå ett tag men kom tillbaka. 
Tyvärr lyckades vi inte få till ett datum som passade alla men större delen av oss kommer vara där ikväll. Jag har så sjukt många crazy minnen med dessa tjejer att det skulle ta mig ett jättelångt inlägg flr att överhuvudtaget försöka berätta. Så jag låter bli... ;)

Åka tåg sen då, ett skönt sätt att ta sig från punkt A till punkt B. Ja, jag vet att det är rikskabelt att åka tåg med alla förseningar. Däremot går jag under filosofin att låter jag någon annan att ta hand om min resa får jag ha i beräkningarna att det kan bli galet. I många lägen tror jag att SJ får nog ta mycket mer skit än vad de förtjänar. SJ kör ju bara tåget och ansvarar ju inte för rälsen eller det som händer runt omkring tåget. 

Jaja, tjing tjing! 

                         


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?