Att skaka liv i bloggen igen

Alltså jag har väl inte bloggat så mycket på sista tiden men det är väl dags att ändra på det. Nu har jag ju all tid i världen till det iaf. 

Idag startade jag dagen med en promenad, det gick inte speciellt fort för jag hade lite ont i ryggen. Har nog legat galet, Lokförarn knuffade till mig i natt då jag tydligen låg diagonalt över vår säng. Jaja, det brukar vara han som gör det annars så nångång måste jag få ge igen. ;)


Regntunga moln följde mig på vägen men de släppte inte ifrån sig något regn under tiden jag var ute. De bara snurrade runt och vinden blåste rätt så mycket att det nästan var kyligt. När jag kommit över bron blev jag stoppad av en tyska som skulle till Berg. Att försöka förklara på svenska går ju, men att försöka på engelska som hon dessutom inte förstod,  var svårt. Tur de hade GPS med sig! 
Lite frukost efter det och första avsnittet av Sommar med Ernst på paddan. Jag gillar den karln och hans idéer, eller ja... inte allt han gör förstås. Den här gången gjorde han några "piroger" med matjessill, ägg, lök och créme fraiche som såg ruggigt goda ut. Jag måste testa dom helt klart! 


Sen har dagen gått i ett, jag har städat och tvättat diskat upp berget som stod på bänken. Strax är det dags för middag. Lokförarn har önskat/beställt kåldolmar så det är bäst han får det. Jag har aldrig gjort det förut men hur svårt kan det vara. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?