Jo, det går bra nu...

Jag tror jag tröttnar... 
Påsklovet spenderade jag hostandes, till och från feber samt snuva. Härligt att få spendera en veckolång ledighet på det sättet. Likaså blev det med den här helgen...

I torsdags på Valborg åkte jag upp till syster, var lite systersugen och Mr Traindriver jobbade ändå så det kvittade för hans del om jag var hemma eller inte. Firade Valborg i Byringe, ni vet där 100-åringen från filmen om densamma som försvann, klev in hos den äldre mannen. Dressinen står på plats och de har en liten anslagstavla där information kring boken och filmen finns. 

                       

Fredagen gjorde jag och syster det vi brukar göra, titta på skräckfilm. Vi umgicks, handlade, fixade på mammas grav och planterade lite blommor. 

                                  

Jag åkte hem framåt kvällen, med en huvudvärk och trötthet som gjorde att jag faktiskt fick stanna halvvägs och ta en powernap.

Lördagen, vaknade och tyckte det retade lite i halsen. Vi packade ihop oss för att åka en sväng, kände mig tjyvtjock, illamående och kramp i magen. Vi hann inte långt innan vi fick både vända och stanna för att jag behövde ut. Åkte hem efter ett par om, fick hälsa på herr Ulk ett par gånger till och ja, jag tror till och med magen tog en sväng utanför min kropp. 
Bara några timmar senare var det okej, jag kunde till och med äta en fläskpannkaka och rostmacka senare till kvällen. Men orken var ju rätt borta...
Söndag, mår mycket bättre men det halsonda var värre, hosta och snuva. Jobbade lite ute i trädgården men vid maten gjorde jag upptäckten att febern var där. Mådde sådär framåt kvällen.
Och så blev det måndag, studiedag och egen lästid på eftermiddagen. Jag åkte hem och la mig.

                       

Men det var den ledigheten... :(

Kommentarer

  1. Låter inte alls kul! Hoppas du kryar på dig snabbt.
    Mysigt att umgås var det och jag är så glad att du valde att komma upp.

    Älskar dig

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Tummen upp eller tummen ner?

Sommar 2017, del 2