Handarbete...

Jag har ju blivit helt galen i nästan allt vad handarbete heter. Eller ja, iaf vad det gäller stickning och virkning. Jag har inte vågat mig på att virka/sticka klädesplagg än för jag är rädd att jag ska tröttna.


När jag började var det raggsockor som gällde och oj, vad jag har stickat raggsockor. Har nog lätt stickat 15 par eller så, inget par till mig själv. Alla har gått till försäljning och ena kunden har genererat en till. Kul och dessutom att man vill köpa av mig, nybörjaren liksom.
Men så tog jag upp virknålen, och oj vad roligt det var helt plötsligt. Jag vet att jag inte tyckte det förr om åren.
Jag virkade mobilfodral till mig själv, la upp en bild på instagram och vips hade jag fått en beställning på det också. Galet kul! Det ena ledde till det andra och vips hade jag ytterligare två beställningar. Sen blev det en söt liten virkad portmonnä, för att bli ytterligare en i en annan färg. Sen kom det en solhatt till en tvåråring, som sen blev en solhatt till en femåring. Hur underbart är inte det? :)


Sen fick jag en egen idé så beställningar ligger lite på is, jag måste få klart på det här projektet först innan jag kan ta tag i något annat. Men hey, jag har ju ett helt sommarlov som jag hinner virka/sticka på. Vad min idé är får jag återkomma om, vågar inte lägga upp några bilder på det än... Det är lite hemligt!
Igår kom det ytterligare en beställning på ett mobilfodral där jag fick fria händer med utformningen.
Jag skriver upp i min lilla bok med storlekar, antal, färger och pris.


Oh, det är så roligt!









Hade en tanke att lägga upp lite fler bilder men jag vet inte vad det beror på. Blogger vill inte bara...











Kommentarer

  1. Underbara saker som du skapar!
    Var rädd om dig bara så du inte får mer ont i armarna... =)

    Älskar dig massor!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?