Å ren kärlek...

Igår hämtade vi vår nya bil och oj, så fin hon är! Lilla Diamanten är ljuvlig att glida in bakom ratten på och köra. 
Jag vill köra, köra, köra... 


Idag tog jag ut henne på en tur, vänner skulle med tåget till Stockholm och hade tidigare frågat om jag kunde köra dem. Klart man ställer upp och på vägen hem händer det som aldrig hänt innan. Inte ens på mina 16 år, visade det sig, med körkort. Jag blev stannad av polisen, fick blåsa och visa körkortet. Poliskvinnan sa:
- Jag ser att du har nya däck.
- Ja, och helt ny bil svarade jag. 

Diamanten är nu inkörd i garaget, vi firar med varsitt glas rosé i trädgården och njuter av hur det spirar överallt. 




Kommentarer

  1. Jättefin! Och min erfarenhet av Renault säger att det är ett bra val! Är den ny-ny?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är underbar och ny-ny. :D

      Radera
  2. Svar
    1. ja, det är härligt! :)

      Radera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?