Påsklov

Den här veckan har ju jag påsklov och vilken vecka det har varit sen då. Lagom till långfredagen blev jag sjuk med hosta, halsont och feber. Jippie, kul tack så jävla mycket liksom. Jag hade ju en massa planer på vad jag skulle pyssla med under ledigheten. Jag skulle framför allt börja med mina promenader igen, komma ut varje dag och gå en sväng. Istället blev jag liggandes i soffan, precis slut efter att ha gått ner för trappen här hemma.
Solen har visat sig från sin bästa sida hela påskhelgen och det har verkligen exploderat i trädgården. Det gör dessutom att man vill ut och köra fingrarna i jorden, pyssla och se över samt väcka det som behöver väckas. Men nä, jag stannade inne även om vi valde att hitta på saker som egentligen inte krävdes så mycket rörelse.
Mr Traindriver har ju dessutom haft ledigt och vi tänkte att vi minsann kunde passa på då.

På måndagen behövdes det handla lite, återvinningspåsarna här hemma var dessutom överfulla så en sväng förbi med tidningar och kartonger fick det bli. Det var väl egentligen det jag orkade med. Jag tyckte jag hade massor av energi när jag åkte men nä... Köpte med mig en B&J hem som jag mumsade på medan jag satt i soffhörnet och plöjde sista säsongen av Mr Selfridge på Netflix. Säsong 3 går ju nu på SVT och min plan var att kolla i kapp och sen se de 2 eller om det är 3 avsnitt som visats. Då går det tydligen inte att titta på SVTplay, det känns ju skitsurt även om det är en bagatell.

Idag har jag varit ute en del, städat bilen för framtida fotosessioner. Den ska säljas då vi köpt ny bil, jag väntar på att försäljaren ska ringa och säga att bilen är levererad och klar för hämtning. Woho! Så mycket för att vänta till hösten med att byta bil som vi hade tänkt oss från början. Anledningen till att vi skulle vänta var väl att vi inte visste hur jag skulle jobba, fick jag vara kvar på mitt vik eller skulle det bli någon annanstans, eller skulle jag bli arbetslös?
Men, jag fick vara kvar och tjänsten ändrades till en tillsvidare. Ingen kan vara nöjdare än jag själv!
Därför har pärlan här hemma fått sig en genomgång, både med dammsugaren och med dammtrasan. Känns fräscht!

I morgon ska jag fixa till mig själv lite, klippa och slinga. Jag lutar åt att klippa lugg igen, gillade ju det sist och tycker inte att den här "långa" luggen jag har nu är något rolig alls. Nä bort med den oavsett vad Sonja säger. Efteråt ska jag träffa anna, överlämna ett par raggsockar samt en portmonnä jag virkat till henne. Dessutom bli krama om henne och gratulera till körkortet hon plockade hem för ett tag sen. Underbart!
Det ska bli kul att ses, det var länge sen nu. Tjattra lite, äta nåt gott och kanske till och med sitta i solen. :)




Kommentarer

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?