Sportlov

Jag startade den här sportlovsveckan med att överraska min systerson/gudson Isak. I söndags fyllde han 15 år, jag vet inte var tiden tar vägen. Det går alldeles för fort... 
Han var iaf inte medveten om att jag skulle komma, utan hade tydligen sagt vid frukostbordet när jag svängde in på uppfarten. "Nämen, kommer Sara?!?" 


Att få ha varit delaktig i mina systersöners uppväxt har varit ett privilegium trots att jag inte kunnat ställa upp så mycket med tanke på avstånd. Men det är två fina pojkar som idag vuxit upp till tonårsgrabbar med både målbrott och moppemusche. Trots att de blivit tonåringar, både Isak och Oskar är de väldiga goa och snabba på att både kramas, pussas och tala om att de älskar en. Underbara ungar! Och trots att de ibland är osams och ibland pucklar på varandra är de duktiga på att berätta för varandra vad de betyder. När man är där och hälsar på blir det många kramar, spontana sådana som värmer en i hjärtat.

 
Hela klanen på min svågers sida var där, eller kom senare eftersom jag var där först. Pappa kom förbi så jag fick en chans att prata med honom också. Isak hade själv stekt pannkakor till tårtan som han bestämt sig för att bjuda på. När alla åkt hem sen, försvann killarna in på sina rum för att spela och syrran och jag hamnade framför skräckfilm. Vårt intresse... Adrenalinkick och att skrämma varandra. 


Igår åkte jag hem, hamnade i soffan med min stickning. Var tvungen att bli klar med ett par raggisar som skulle skickas iväg idag. Men inte är jag klar med de beställningar jag har. Jag kanske tog mig vatten över huvudet men de som beställt har också fått veta att det kan ta lite tid. Så när raggisarna till Sussie var paketerade var det bara att börja med nästa par. :) Däremot är det fortfarande lika kul! 

Så det är bäst att jag kryper tillbaka ner under min värmefilt och fortsätter sticka. Det är väl ungefär vad jag orkar för tillfället...


Kommentarer

  1. Tack för denna gång. Längtar till Jönköping och vår myshelg på hotell ❤❤❤❤

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?