Att göra nytta

Det här med att vara ledig, det är lätt att man tappar konceptet helt och bara slöar. Jag har med mig jobb hem men inte kommit mig för än att pyssla med det. Jag vet att jag borde men som sagt inte fått tummen ur. Dessutom, den där urblåsta ballongkänslan som jag hade förut om kvällarna har dykt upp igen. På förmiddagarna har jag energi till lite med ju längre dagen skrider desto fortare försvinner den.

Skulle ha mött upp anna med litet a idag, fikat och överlämnat raggsockor som hon beställde före jul. De har varit klara ett tag men vi har inte haft möjlighet att ses. Idag skulle det då alltså ske men jag kände igår att jag fick avboka. :(  Jag sitter mest under min värmefilt, iförd både raggsockor, kofta och pulsvärmare så jag fryser inte iaf. 

Imorgon måste jag vara piggelin, då ska jag till banken och inkassera några vuxenpoäng. Ska lägga om mitt pensionssparande och ev även titta över mina fonder, boring liksom men nödvändigt. Så eftersom jag är igång i morgon, hoppas jag, så får jag även ta tag i jobbet lite. 

Tjing tjing!

                      
       

Kommentarer

  1. Vi är rätt lika, du och jag.....har också svårt att få tummen ur men lyckades få ur den idag.....det viktigaste jobbet som följde med hem är nu gjort....nu bara läsning av kurslitteratur kvar och så lite förberedelser inför jobbveckan sedan (efter sportlovet).....får väl se när det blir gjort =)

    love U

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?