Att se tillbaka

Det här med att gå tillbaka i fotoalbum och titta kan vara både kul och mindre kul. Det är kul att se vad man gjort, var någonstans man har varit och minnas tillbaka. Mindre kul är att se hur man såg ut då, jämfört med nu. Mindre kul att veta att vikten då är mycket mindre än vad den är idag.
Däremot är det bara jag som sitter med facit, som sitter med kapaciteten att göra något åt det igen. Och det måste jag göra nu!

Visst vi kör på 5:2 fortfarande, ett koncept jag gillar och det går neråt. Jag tror dock att jag behöver bli lite hårdare de andra dagarna som inte är fastedagar. Se till att röra lite mer på mig än vad jag gör idag. Att börja planera både mat och motion igen. :) Jag tänker att nån form av rörelse minst 3 dagar under en vecka, det ska väl inte vara så svårt kan jag tycka. Maten kan jag ju fortfarande planera och få hjälp med att räkna via Viktklubb. Man borde få bli guldmedlem när man varit med så pass länge som jag. ;)

Vad vill jag nå då? Jag har två datum som jag kommer att ha lite fokus på, att se till att ha minskat i omfång till dess. Vad vågen står på eller hur mycket jag ska ha gått ner är inte det viktiga men att ändå är bättre då än idag. Det första datumet ligger ungefär 1 månad bort, det andra ligger lite mer än 2 månader bort. Det får bli månads-delmål kan man väl säga.

Nu lägger jag in fokus-växeln och manar på mig själv.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?