En julkalender

Eftersom jag gillar att ge och vill ha något som man kan se fram emot samtidigt som det räknar ner, gillar jag idén med julkalendern. Och då jag inga egna barn har får jag ge mina 22 juveler på jobbet istället. 
Jag kan ju inte avslöja vad det är i de t22 paketen som ska öppnas fram till jul men jag kan visa de små paketen. 


Vid en diskussion i klassrummet om hur jag tänkt mig kom jag ju på att barnen får ju samma sak och hur kul är det för de/den som får sist?! Efter lite fundering på min egen kammare kom jag fram till att varje dag tar vi fram dagens paket och lägger under granen, för att sen på avslutningsdagen dela ut paketen till alla. Åh så spännande och "nyfikenhetsprövande" det kommer bli. Kommer de kunna hålla sig?!? 
Det återstår att se... 


Kommentarer

  1. Så smart du är - och vilken rar fröken!
    Mina barn har ofta haft med ett paket till klassernas kalendrar, något värt kring 20:-, och så har man lottat fram vem som ska få öppna när. Glömmer aldrig dotterns ledsna min när hon fick en trasig souvenir-banan-nyckelring från Kanarieöarna i sitt paket. Nog undrar man hur föräldrar tänker ...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?