Så var den över

Helgen kommer och går. Ena stunden är det fredag för att i nästa steg vara söndag.
Igår var vi till svärfar och sa grattis, vi möttes lite i dörren för de var på väg bort. Jag hade tagit med en påse kanelbullar eftersom det var den dan plus att jag tror inte att svärfar får några hembakta längre. 

Hur som haver, det blev en kort och snabb fika. Tänk så olika våra (min och Lokförarns) "firande" av födelsedagar är. Jag tycker det är roligt att uppmärksamma och uppmärksammas medan Lokförarn inte alls vill. Hans sida av släkten är likadan, ungefär som min är lik mig. 
Vi tog en sväng genom länet på väg hem, passerade gamla hemtrakter men kände knappt igen oss ändå. Så mycket nytt på sina ställen. Linköping växer helt klart. 
Lite pyssel inne, matlagning och sen ett glas vin i soffan avslutade vår lördagskväll. 
Idag har vi varit på höstmarknad på slottet. Inte mycket knallar utan det var bars på nedervåningen och i källaren. Mycket hantverk, jag kom hem med garn och lite honung. Jo och så en nyrökt fjällröding också. 
En riktigt skön söndag, kaffe med vänner och til det nybakad rågsiktskaka. Inte illa!


Sprang på ett par galanta damer i slottsbutiken. Jag tycker de är supertjusiga!
Som körsbäret på moset, mums! 










Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?