Höstens happening

Hösten är inte här förrän andra helgen i oktober. Då är det Strängnäs marknad, som egentligen är den enda marknaden jag bara måste besöka. Efter det så är hösten välkommen! 
Nu var ju den förra helgen och jag har bara glömt skriva om den. Instagram tar större plats och bloggen blir liksom lite undanskuffad. Om nån är intresserad, sarapson heter jag. :)
Men lite bilder från helgen kan jag väl bjuda på. 


SMHI hade hotat med mulet och regn men inte ett moln så långt ögat nådde. 


Den obligatoriska munken




Vad kom jag hem med då? 
16 par strumpor för 100kr, kolor, strumpor till Lokförarn, strumpstickor, en handväska, brända mandlar... 
Det var nog inget mer. Det absolut roligaste var att vi stötte inte på speciellt många vi känner. Annars brukar det liksom vara stopp vid var och varannat marknadsstånd. 

Hela helgen spenderade jag hos syster, fredagen gick vi till deras klubblokal (mc-klubb) och tjöta lite med människorna där. På lördagen spenderade syster och jag framför datorn tittandes på skräckfilm. 



Vi pysslade hos mamma också och innan jag åkte tittade jag till henne igen. 











Kommentarer

  1. Å vi var förbi och åt på Café Gorges och handlade blommor innan vi åkte till graven och Uppsala på fredagen. Då höll de på att sätta upp allt och det var full rörelse och förväntan kändes det som

    SvaraRadera
  2. Det låter roligt med marknad. Vet att fler av våra vänner från förra stället var dit. En riktig kalasdag blev det ju också vädermässigt!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Tummen upp eller tummen ner?

Sommar 2017, del 2