Kan man bli glad åt lite, finns det mycket att bli glad åt

Vad jag gillar när jag får pyssla i köket, det spelar ingen större roll om det är matlagning eller bakning. Det är extra roligt att laga mat när man får gäster, det tycker jag är kul. 
Idag (läs igår med tanke på klockan) kom syster och svåger hit och stannar över natten. Vi njöt av kaffe och liten kaka i trädgården medan solen sken, underbar dag. Eftersom det är både östgötadagarna och att Husbyfjölsmarknad gick av stapeln i Borensberg var det mycket trafik i omlopp, både finbilar och motorcyklar. Vilket uppskattades av familjen Snigel. :) Ja, det är ett namn de själva använder. Snigeln Yngve från Träsket (serietidning) och så självvalt namn på min syster, snigelfrun blir familjen Snigel. 


Till middag serverade jag nötrullader med serranoskinka och hårdost i, gratinerade grönsaker i ugn och till det en rödvinssås. Efterrätt blev det också, årets första äppelpaj. Oj så gott det var! 

På det blev det en komedi från Netflix. 

Blir man glad över lite, har man mycket som kan göra en glad! 

Kommentarer

  1. Tack snälla för en härlig vistelse hos er! Supersmarrig mat som alltid, gott i glasen och att få kackla med min älskade lillsyster yster samlar in många lyckopoäng hos mig. Att sedan få färdas på pärlan ner gör ju inte någonting sämre.....har haft en superhelg och fick ca 55 mil i rumpan på hojen. Nästa gång vi ses blir väl till marknaden, då ska vi mysa med munk och shoppa loss på handväskor och plånböcker.... =)

    Älskar dig! <3

    SvaraRadera
  2. Gillar din rubrik. Den stämmer så bra ☺

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Tummen upp eller tummen ner?

Sommar 2017, del 2