Trädgårdsdag...

Vi är ganska dåliga att hålla efter trädgården under sommaren. Ni vet, klippa nyskott på äppelträden, klippa buskar och andra diverse grejer som man behöver fixa. Det gör att vi har ganska mycket att göra när det är dags att städa inför hösten. Och idag var det dags att plocka fram häcksaxen, Lokförarn gick med lilla saxen och jag fick köra med den eldrivna saxen. Rätt riskabelt för jag blir värsta "Röjar-Ralf" och drar allt med marken. Eller nä, men nästan...
Men visst är det kul att se hur piffet blir efteråt. Nyskott klipps bort, buskar trimmas och blir runda och fina. Eller fyrkantiga och vassa. 
Man blir dock rätt trött i armarna efter en hel dag med en tung maskin i nävarna. Nu sitter jag vid tv, glor på film med ett glas rödvin. Får väl se hur länge jag håller mig vaken... ;)
Det är väl egentligen inte bara buskarna som behöver trimmas här i Ekliden... 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Tummen upp eller tummen ner?

Sommar 2017, del 2