När fredagsfeelingen infinner sig...

Fredag, oftast den dagen man ser fram emot när större delen av veckan har gått. Och den här veckan har varit hektisk. Jag har knappt hunnit andas mellan lektionerna, känner jag att jag välkomnar fredagen med stora famnen. Det har verkligen varit körigt, men sådär roligt körigt liksom. Idag har jag dessutom vickat som textilslöjdslärare. Jag som inte kan sy en raksöm rakt... 

Men innan fredagsfeelingen kan infinna sig på riktigt vill jag plocka fram min dammtrasa, dammsugaren och moppen. 80s rock på stereon, på hög volym och sen dansar jag runt och plockar, torkar, trixar och fixar. Så sen när huset doftar citron, tänder jag ett gäng ljus och sätter på soft musik (idag blev det jazz) och låter fredagsfeelingen kliva rätt in i vardagsrummet.
Välkommen fredag! 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Tummen upp eller tummen ner?

Sommar 2017, del 2