Att bli så totalt insnöad...

I fredags vickade jag igen som textilslöjdslärare och om man bortser från att jag är värdelös på allt vad syslöjd heter, så tycker jag att det är roligt. 
Den här gången hade de påbörjat stickning. De satt och pillade med sitt så jag tog fram ett par stickor och började jag med. Stickning är ju inget undantag som slipper sitta på "urusel-listan men jag kunde ju inte låta bli. Jag kan inte läsa beskrivningar för jag fattar inte alla förkortningar på maskor och mönster ska vi inte prata om. 
Oavsett det kunde jag inte släppa det när lektionen var över. Jag har en sån förmåga att "snöa" in på saker. Så när jag kom hem sen blev jag ju tvungen att plocka fram mina egna stickor. Att göra ett par pulsvärmare var tanken och det blev en enkel variant. Men så kom jag på att jag hade en massa böcker med beskrivningar. 


Däremot kommer ju problemet åter, läsa beskrivningar! Det fick bli att gå lite på känsla... Den är inte skitsnygg men jag är rätt nöjd för att vara första gången. Jag misstänker däremot att det är lättare att sticka såna här om man har strumpstickor. 



Så jag har nu beställt strumpstickor och  garn i härlig höstfärg. Nu ska det stickas både halsduk och pulsvärmare!!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?