Summering sommarens 5:2

Under en semester förr, då snackar vi fyra veckors semestrar, kunde jag gå upp 4-6 kg pga mat på fel tidpunkter. Utan rutiner med frukost, lunch och middag och nåt enstaka mellis som man vanligtvis kanske får i sig går min vikt käpprätt åt helvete. Ja men ni vet, man orkar inte äta på dagen och till kvällen är det grill och vin/cider/öl eller drinkar. Inte en bra kombo helt enkelt!

Men serrni i år, med åtta veckors semester har det sett annorlunda ut. Sommarens 5:2 fasta har funkat suveränt och jag är skitnöjd! Visst har det varit svårt när det är gassande varmt och man vill ha en glass, men det har gått. 
Vågen har för första gången inte visat en väldig massa plus efter semestern. Den har heller inte visat neråt men vad gör det? Jag är skitnöjd! 
Nu är vi tillbaka i rutiner igen och jag har minskat 2kg på två veckor. Det är fortfarande lika kul med fastedagar.
Vem kunde tro att 5:2 var nåt för mig! 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?