Fortsätt till huvudinnehåll

Så trött man kunde vara då...

Skrev det här inlägget igår på datorn och skulle lägga in bilder från mobilen när jag gick och la mig. Tycker dock det ser ut som om jag somnade från det innan jag hann publicera det. Bjuder på det idag istället!

Med tre mil i rumpan
Så, hemma igen och jag har sjunkit ner i soffan. Har hunnit äta både hemgjord pizza, ostbågar och druckit ett glas rödvin. Det tyckte jag var värd efter dessa dagars bravader.
En mil i röven i går på cykeln, vi brukar ju cykla med barnen från skolan till lokalen vi hyrt. Ligger ungefär 8km bort men att cykla med barn som inte är vana att vara ute i trafiken gör ju att man är på helspänn hela tiden. Bättre blir det ju när vi kommer ner på kanalbanken och cyklar den vägen, då kommer det ju inte några bilar ialla fall.

Tur med vädret hade vi också, inget regn förrän vi var framme och hade börjat med våra aktiviteter. Det fick bli ett litet avbrott men vad gör väl det när lokalen är så stor att vi får plats att röra på oss inne.

Lunch och mellis käkade vi medan klass f-2 var kvar, klass 3-6 sover ju kvar men hela skolan är med under dagen. De mindre eleverna blir hämtade på plats och när alla åkt lägger det sig som ett lugn över hela området. Då kan de större eleverna slappna av och till och med nalla i sina godispåsar som de haft med sig för kvällens mys.
Fri lek och sen korvgrillning, uppackning av sovgrejer och "boa" lite. Vem vill jag ligga bredvid? Ska du ligga här? Då kan jag ligga här va? Ja ni vet, frågorna och svaren är lika många...

Framåt kvällen hade vi riggat för filmvisning, problemet var ju bara att vi upptäckte att vi inte hade nån uppkoppling utan fick internetdela via min mobil. Funka ju kanon, även om vi inte hade något ljud mer än från den lilla högtalaren i ipaden.

En efter en droppade de av, somnade och låg och småtisslade i sina sängar. Runt 12 sa vi i personalen gonatt till de som var vakna och som vanligt, jag somnade direkt.
Idag vaknar en del tidigt, nån har glömt stänga av alarmet så det kvittrar ett gäng fåglar i lokalen och nån snarkar ljudligt. Vi plockar ihop våra saker, fixar frukost och sen delas eleverna in i städgrupper med städledare. De gör ett kanonjobb och runt 11 är packningen på väg till skolan och vi står redo att röra på oss igen. Tar en annan sväng hem, stannar vid Strandbadet i Borensberg och fikar innan vi fortsätter vår färd mot skolan. Den turen var 1 mil, några blev fort trötta och ledsna men med hejarrop fixar alla den sista biten hem. Vilket jobb de gör, underbart!
Jag hade i min stilla fantasi tänkt fixa ett veckoschema och skicka hem innan jag själv begav mig hemåt. Det fick bli ett litet veckobrev i alla enkelhet. Bestämde mig för att cykla hem, istället för att ringa efter Lokförarn som skulle hämta mig och helt plötsligt hade jag 3 mil i röven.
Jag är helt övertygad om att eleverna sover gott i sina sängar vid det här laget och jag som sitter här och gäspar stort säger nog gonatt jag med!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tummen upp eller tummen ner?

Facebook.
Tummen upp, gilla eller likes.



Det här resonemanget har jag läst på flera ställen, det här med att gilla olika statusuppdateringar, foton eller dylikt.
Vad gillar du?
Gillar du alls?
Gillar du allt?

Jag har en vän som beklagat sig lite till mig för att min vän i sin tur har en vän som gillar precis allt min vän gör. Det kan vara statusar, foton, incheckningar. ja, you name it. Varenda spår hon lämnar på facebook gillas. Hon börjar tröttna då det även kan komma spydiga kommentarer som kan uppfattas som stötande. Sen att relationen mellan dem är något komplicerad och hon känner att hon inte kan ta bort människan gör det hela något svårare.

Vad hade du gjort?

Sommarsemester 2017, del 1

Den här sommaren går nog till historien som den bästa hittills. Vad det beror på kan jag inte riktigt säga men jag är verkligen supernöjd med den. På måndag går jag tillbaka till jobbet, full av energi att ta mig an höstterminen. Sommaren är inte slut bara för det men dom spontana resorna som sträcker sig flera dagar är nog slut. 😜
En vecka for vi neråt och gjorde Skåne. Vi har inte riktigt än listat ut det hela med ställplatser/campingplatser och är helt enkelt nya på det. Vi stod en natt på parkeringen till Kosta Outlet och shoppade loss lite dagen efter. 

Där blev jag med hatt... vet inte när jag ska använda den men fin är jag i den. 😂
Efter det hamnade vi i Blekinge, hade tänkt Karlskrona men det blev Ronneby hamn. Fint ställe men det blåste väldigt i anslutning till havet. 




Sen blev det Skåne, Åhus seaside... med kändis-spoting. 😉
Syns det vem det är? 😉


Sen blev det en tur till Kivik där vi handlade lite gottis samt gick upp på den södra delen på Stenshuvud. Vackert så det förslog …

Semester-mode

Semester... ledighet utan några måsten, att bara få vara och ta dagen som den kommer. Lata dagar i hängmattan med en bra bok, sola och bada. Äta jordgubbar med grädde, äta glass i stora lass. Grilla till kvällen, både kött och halloumi, grönsaker, bearnaisesåser, rosé eller bubbel med fina vänner. Ostrukturerade måltider, sent och mycket... 




Nja, inte det här året. Nog för att jag ligger i hängmattan och läser, äter oanständiga mängder med jordgubbar men utan grädde. Gräddglassen är utbytt mot isglass, vi grillar men vinet avstår jag, inte varje gång dock. Motionen gör jag direkt på morgonen, morgonpromenad och sen kettlebelltränimg. Jag får andra härliga rutiner under semestern. Promenad och gofrulle på balkongen, kaffe i skuggan med min bok. Jag har det bra helt enkelt. Jag fortsätter att åka in på mötena på Viktväktarna för det vill jag inte missa. Det är liksom min tid och den är värdefull! För några veckor sen frågade coach Lena vad man hade för plan inför sommaren. Skulle man gå …