Uppdrag - undvika städning

Regnet hängde i luften, mulet och relativt svalt ute... 
Ser ut som bomben inne, jag menar vem orkar städa när solen skiner och det är en 30 grader ute? Alltså borde det stått städning på schemat idag, men nä vem hade lust med det? *räcker upp handen och studsar upp och ner* Oh oh oh, inte jag inte jag! 

Försökte allt för att hitta undanflykter för städningen. Ville åka iväg och hitta på något, Lokförarn nappar på min idé. Jag kommer med förslagen Gränna eller Askersund men inget av dem nappar han på. Dels är det ena för "långt bort" och det andra är en del av jobbvägen han åker varje gång. Förslaget från Lokförarn är att han behöver fogskum och vill förbi nån form av bygghandel. Jag hoppar av glädje inombords, det är ju precis det jag ville göra istället för att städa?!? Eller inte!
Jaja, iväg kommer vi och det blir en snabbsväng till Biltema där jag troligtvis satt griller i huvudet på två småflickor. Vi möter nämligen en vän med sin äldsta son och jag pekar på Lokförarn och säger till Edvin. 
- Har du sett tomten? Edvin tittar lite underlugg på Lokförarn med en gapande mun. En min som var totalt obetalbar! Tyckte jag, tills jag såg dessa små söta flickor som stod bredvid oss med stora ögon som nästintill poppade ut, som följde varje rörelse Lokförarn gjorde. Jag undrar vad som rörde sig i deras små söta huvuden när de tittade på honom... 


En liten promenadsväng blev det ute på Råssnäsudden, med regnet jagandes i hasorna. Vi såg regnet hela tiden och ökade på farten för att slippa bli blöta.

Bakade när jag kom hem, lagade mat och så sjönk jag ner här nu framför vm-finalen i fotboll. Uppdraget "undvika städning" är genomfört, problemet är ju bara att jag får göra det i morgon! Heppåre! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?