Testar något nytt!

För ett tag sen såg både Lokförarn och jag ett avsnitt av Vetenskapens värld som handlade om 5:2-dieten. Det var väldigt intressant, så pass att vi kom in på att diskutera huruvida vi skulle testa. 
Det blev inte så mycket bestämt då, mer än att vi (läs jag) skulle hitta lite recept på mat som skulle funka. 
Jag letade, hittade och den här veckan började vi. I onsdags var första fastedagen och jag måste säga att det gick förvånadsvärt bra. Blev väl lite full i skratt när jag såg min frukost. Jag som normalt äter en tallrik yoghurt med fras samt en knäcke till, åt en finn crisp med skinkskiva och ett halvt ägg på. 


Visst, inte blev jag mätt så jag storkna men jag stod mig fram till lunch klockan 11. 
Hade inga bekymmer med hunger eller grinigt humör förrän till eftermiddagen då hungern slog in. Och jag var mitt vanliga solskens-glada jag som vanligt. ;)
Till kvällen käkade vi ratatouille med kalkonbacon, riktigt gott och något jag kan tänka mg äta annars med. Eftersom receptet jag gjorde var för fyra portioner så blev det två matlådor med. Perfekt och de äter vi idag.


Så när alla andra äter Sverige-bakelser idag, så håller jag igen utan att vara grinig eller sur. Det här är kul! :)

Kommentarer

  1. Min mamma och pappa kör det. De har båda gått ner massor i vikt. Tror de har kört i ett år snart. De äter alla dagar, bara mindre kalorier på två-dagarna. Det tror jag är nyckeln. Att se till att man får frukost, lunch och middag varje dag. Själv har jag inte orkat bry mig om att försöka ens men tanken har slagit mig såklart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul! Vi äter också varje dag men "fastedagarna" äter inte jag mer än 500 kcal och Lokförarn äter 600 kcal. Har funkat lika bra idag så jag är nöjd! :)
      Ja, jag tror på det med. Frukost, lunch och middag :)

      Radera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?