Senaste dagarna...

Jorasåatte... Visst kan jag slöa också! 
Hela onsdagen och torsdagen gick åt till att slöa. Eller nästan i alla fall, efter morgonpromenaden i onsdags fick jag för mig att baka bullar för sånt kan minsann vara bra att ha i frysen så här års. Eller det kan väl alltid vara bra att ha i frysen? 

I torsdags var det lite pyssel inne med tvätt, matlagning och disk. Men efter det kunde jag gott lägga mig i hängmattan och läsa. Däremot låg jag kanske inte många minuter ändå, inte när jag fick se ogräset i rabatten. 


På fredagen var det en sväng till tandläkaren för att se vad hon hade att säga. Och kan ni tänka er, det såg så fint ut och hon sa att jag hade skött mig sen sist. Så det enda jag behövde var att betala 1200kr. Jippie! Eller?!? 
Jo, det förstås... Hon tog bilder och tog bort lite tandsten så det kostar ju...
Till kvällen var det AW. Kan man gå på AW när man har semester? Ha, ja tydligen för det gick skitbra, vi drack drinkar, lyssnade på musik och snackade goja. 

Lördagen började grått och regnigt, fortsatte väldigt grått och med ännu mera regn. Låg faktiskt kvar i sängen till efter 12, händer sällan, väldigt sällan! 
Till kvällen var vi bjudna till folkets park i Borensberg för grill och underhållning. Vi tvekade bra länge eftersom regnet inte ville ge sig utan bara ökade i styrka. Klä på sig ordentligt var ett faktum och jag hade faktiskt ullstrumpor och gummistövlar på mig. Jag behöver inte säga att jag inte frös om fötterna, va? 

En trevlig kväll även om vi inte stannade så länge. 
Idag regnar det igen men jag hann ut på en promenad innan regnet och nu sitter jag här och lyssnar till det. 
Vad hittar du på en söndag i slutet på juni? :)



Kommentarer

  1. Hemresa från Öland i regnskurar. Vi klarade oss dock väldigt bra ändå, mitt regnställ har blivit för litet så jag åkte utan och jag blev bara fuktig runt knäna och handskarna blev blöta....annars har vi haft det alldeles underbart härligt! Ses snart!
    Love U

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?