10 dagar vs 4 dagar

14 dagar har gått sen vi började med 5:2 och det känns fortfarande lika bra. Det är lika kul, hur det nu kan vara kul att fasta, varje gång det blir en "2-dag".
Crazy? Absolut men när nåt är roligt är det väl lättare att hålla i det?
På två veckor har jag minskat 3 kg men helt ärligt så har jag en del jag bär på, så att det "går fort" i början är väl inte så konstigt. Vet när jag började med Viktklubben så rasade jag till en början...

Men så, hur äter vi då? Lokförarn får ju äta lite mer än mig, 100 kcal mer för att vara exakt.
Imorgon är den fastedag och då är tanken att vi äter så här, eller iaf jag. Lokförarn äter en "annan" frukost.

Frukost: ½ dl vaniljkvarg och 125g färska jordgubbar, kaffe och ett stort glas vatten.
Lunch: 150 g kokt broccoli och 80 g kycklingfilé, stort glas vatten
Middag: 240g ratatouille med 50g pannbiff, stort glas vatten.
Sen har jag några kcallisar kvar ett par hallon eller liknande.
Jag dricker ganska mycket vatten under en sån här dag så att springa på toaletten är dagens motion. ;) Men så här ser en dag ut och jag blir absolut mätt. Eller jag blir snarare nöjd, mätt blir man väl kanske inte.


Idag har jag förberett en sats med ratatouille, en riktigt god en och vi båda kan tänka oss att äta den även andra dagar. Klart och färdigt att bara plocka fram ur frysen, kan ju inte bli mer perfekt än så!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?