På en vacker plats


Alltså, jag bor helt klart på en vacker plats, iaf enligt mig. Många utnyttjar platsen till motion eller rekreation under sommarhalvåret. Det är en av Sveriges många sevärdheter och många besöker den. 


Därför blir jag lite fundersam när det inte hålls efter, att gräset klipps och att marken runt bänkar ser trevligt ut så man vill stanna upp och pausa en stund. I två års tid har jag varit den där jobbiga människan som hör av sig till bolaget som är ansvariga för marken så de kommer och snyggar till. Undrar vad de tänker...


För det är väl ingen som blir sugen att slå sig ner här, pausa och titta på båtar samtidigt som man fikar? 

Men nu när det formligen har exploderat ute förstår jag att de kanske har mycket att göra. Därför väntar jag in och ser när de dyker upp...

Kommentarer

  1. Älskar dina vackra bilder och att du tar dig tid att njuta. I går var jag med barnen inne i stan. Rätt var det är när vi är ute och går lyfter dottern på blicken och säger att husen är så vackra, varför har vi inte sett det förrut?

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?