Maj? Jo, visst i kalendern men inte i luften...

I går valborg med det självklara regnet en stund iaf. Idag sol men med blåst som man skulle kunna tro att den innehöll Kung Bore. Jägarns så kallt... *burr*
Igår trodde jag att jag skulle få spendera kvällen ensam eftersom Lokförarn skulle jobba men så hade jouren från natten innan dragit ut på tiden och han var inte tillbaka i Hallsberg förrän 16.30. Och med 12 timmars vila emellan varje pass rök ju då valborgsnattens pass och han var hemma med mig istället. :)
Vi struntade i att ge oss iväg till nån brasa, lyssnade på sången på tv och myste under varsin filt i soffan istället. Det är inte fy skam det heller!

I dag testade vi det här med pulled pork. När vi handlade sist köpte vi en sån där färdigpullat fläskkött som jag fixade till middag. Jag tycker nog att själva idén är överreklamerad men jag återkommer efter att jag testat att göra en själv, från schratch liksom. Då får man ju krydda efter egna smaklökar för den här vi åt idag var inte jättegod om jag säger så.
Ikväll blir jag själv, Lokförarn jobbar fram till i morrnbitti. Jag gör nog som gårdagen, kryper upp i soffhörnet under filten och tittar på tv. Morotsdippar tänkte jag lyxa till det med...

Imorgon är det lite egentid som gäller, ska iväg och fixa till mina naglar. De har vuxit som ogräs och börjar släppa på sina ställen så det ska bli kul att göra om dem. Jag gör ju "bara" en förstärkning på min egen nagel och har gjort det hela tiden eftersom mina växer som fasiken. Så för tillfället sitter jag och googlar runt lite på vad jag ska göra för nåt skojigt. Det återstår att se vad det blir i morgon.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?