Lördag som söndag

Hela dagen idag har känt som söndag, så visst är det skönt att få en dag till.
Idag fick vi för oss att testa det här med geocaching och för att göra en lång historia kort kan vi bara konstatera att vi behöver vara mer "pålästa" innan vi ger av oss av nästa gång. Haha, oj vad jag har skrattat idag, vi (läs jag) lurade ut oss mitt i ingenstans (strax utanför Ödeshög) och ändå hittade vi inte det vi skulle. På vägen dit hade vi stannat till på konditoriet i Väderstad och köpt varsin köttbullemacka. Jag menar, man kan ju inte ge sig ut på äventyr utan matsäck. :)


Men efter "irrandet" beslutade vi oss för att vända åter och hitta nåt ställe där vi kunde fika. Alvastra kloster hade vi pratat om tidigare så dit åkte vi. Att äta en köttbullemacka, med både stora köttbullar och rödbetsallad i en bil är inte det lättaste och är de som äter något korpulenta och dessutom sitter i en liten golf blir det ännu svårare. Så oj, vad jag har skrattat!







Kommentarer

  1. Låter som ett mysigt äventyr även om ni kom lite fel! :-)

    SvaraRadera
  2. Det finns säkert något enklare något närmare.....
    Härligt äventyr ändå.
    Åker förbi ditt hus idag. Ska på konsert.
    Vinkar.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Tummen upp eller tummen ner?

Sommar 2017, del 2