Det bästa är nog att säga NEJ direkt istället!

Nyckelbricka! Har du en sån på din nyckelknippa?

Jag har det och betalar en nätt liten årsavgift på ett par kronor, känns som en "liten" hemförsäkring" så att nycklarna kommer tillbaka om jag tappar dem. Som barn tappade jag alltid nycklar och som tur var jobbade pappa som låssmed och hade snabb och billigare möjlighet att få ta i nya låskolvar till vår lägenhet. Skitbra eftersom de fick bytas ut flera gånger under min barndom.

Hur som haver, nu blev jag uppringd av samma företag som jag har nyckelbrickan hos. Säljaren var hyperaktiv och hade väldigt bråttom när han pratade. Han menade på att mitt personnummer fanns att leta reda på via en sajt och ville därför sälja på mig ett ID-skydd. Eftersom jag inte blev direkt klok på det han sa samt att jag ändå blev lite skitnödig för man hade hört så mycket, gick jag med på att han fick sända hem information till mig. När jag fått hem det, läst igenom kunde jag bestämma mig om jag ville ha det eller inte. Ville jag ha skyddet var det bara att betala in med inbetalningskortet, ville jag inte ha det var det bara att strunta i det.
I samma veva var det ett reportage på PLUS om just den här sortens skydd och jag beslutade mig för att inte ta skyddet och jag struntade i att betala. Döm om min förvåning när jag då får hem en påminnelse att jag inte betalat!?!

Efter kontakt med företaget fick jag beskedet att samtalet fanns inspelat och hade då säljaren sagt som han, enligt mig, gjort hade han tydligen begått ett tjänstefel. Men jag kunde låta företaget lyssna på samtalet om jag skickade in ett brev där jag förklarade mitt ärende och med min underskrift. Jag kunde även på samtalet hemskickat för att få lyssna på det själv!
Sagt och gjort, jag visste ju att jag hade rätt och skrev därför ett brev och skrev under med mitt namn. Jag bad även om att få en inspelning i originalskick hemskickat. Det brevet la jag på lådan i måndags förra veckan!

Idag kom det ett brev, yes tänkte jag nu ska jag lyssna på samtalet!
Men HA fick jag, det var en ny räkning! Nä nu jävlar tänkte jag och ringde upp igen. Killen jag pratade med berättar då att mitt påstådda avtal var helt plötsligt makulerat och jag kunde bara glömma den räkningen som hade kommit. När jag påpekade att jag fortfarande ville ha inspelningen hemskickat gick det tydligen inte eftersom kontot var makulerat.
Jaja, det viktiga var ialla fall att jag hade rätt! Det känns bra! :)

Kommentarer

  1. Undrar hur många som hade nöjt sig med det som sas i telefon och inte ville ha ut samtalet.

    Jag svarar nästan alltid nej och fimpar alla dem som börjar lite hurtigt med tex Hej hur är det idag. Dem klassar jag direkt som oseriösa.

    Bra jobbat :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar också säga nej tack men gjorde av nån anledning inte det den här gången. Tur bara att det ordnade upp sig! :)

      Radera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?