Jahaja, en trevlig helg har passerat

Det är helt galet så dålig jag är på att blogga numera. Jag vet faktiskt inte varför...

Helgen hade ju kunnat börja på bättre sätt, på torsdagens vattendans sträckte jag mig och har haft förbannat ont i min ichiasnerv eller mina höfter. Problemen kändes igen sen sist jag hade så här djävulskt ont. Natten till lördagen var fan inte roligt, då kunde jag inte ens vrida mig i sängen utan att det var som nån stack massor med knivar i mig runt höfterna.
På fredagen unnade jag mig lite tid på mig själv, jag fick naglarna lite vår-pimpade och det var riktigt trevligt. Att bara få sitta och inte kunna göra något utan bara vara, det är inte så dumt. :)
Annars har den här helgen inneburit öppnandet av Eklidens pensionat och camping för säsongen. Först ut på gästlistan var min systers svägerska med man och deras minsta tjej som egentligen inte är så liten längre. :)
God mat, god dryck, en hel del diskussioner och många skratt kan sammanfatta helgens besök. Jo, inte att förglömma blev det självklart ett besök på chokladfabriken Cloetta och självklart handlade inte jag något. ;)





I dag trotsade jag smärtan som ändå hade blivit bättre genom att följa med de på promenad, 5km gick vi och jag är bra mycket bättre i "arslet" än vad jag var tidigare. Ju mer jag rör på mig desto bättre är det ju självklart. Men att ställa sig upp gör fortfarande ont.


Nu återstår en veckas arbete innan det är påsklov, var fasiken tar tiden vägen? Det går alldeles för fort. Jag hoppas få klarhet i hur det går med "mitt" jobb och jag hoppas jag får positivt besked självklart. :)
På söndag är det musikevenemang som står på schemat, Weeping Willows kommer till stan och Lokförarn fick ju biljetter i födelsedagspresent. :)

Tjipp tjipp!

Kommentarer

  1. Låter som en bra helg trots värken i höften. Vet hur det känns det där med att ha knivar som skär in.....
    Vi verkar ha påsklov samtidigt du och jag. Barnen har veckan efter, vi kanske ska ta en date?
    Hoppas du får besked snart om din tjänst, inte kul med ovissheten.

    Love U

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?