Fortsätt till huvudinnehåll

Borde jag lägga ner?

På nåt sätt känner jag ingen lust i att blogga längre, det känns inte som jag har något som händer i mitt liv för tillfället. Allt går bra utför, om man säger så...

Eller nä, nu var det kanske lite väl dramatiskt men det är väl lite så det känns. Jag bara jobbar mest och jag lider inte utav det, jag älskar mitt jobb och har så himla skoj på jobbet, mesta dels iaf! ;)
Jag har ju ändå bloggat sen 2008 ser jag när jag går tillbaka och tittar, nångång borde väl inspirationen tryta?

2008 kan jag se att jag var rätt duktig vad det gällde motion och bra mat. Det är väl allt annat än hur det är nu. Jag har nog aldrig känt mig så rund som jag gör för tillfället och ingenting gör jag åt det. Varför kan man fråga sig?
Om jag bloggar om det nu, kanske jag kan få lite inspiration till att ta tag i det igen? Vad tror du?

Annars lider jag av diverse krämpor över lag, har åkt på en "musarm", problem med höfterna igen och på nåt sätt kommer man in i en skittrist spiral. Det ena tråkiga leder till det andra, det tråkiga leder till att man inte orkar eller inte vill för att det gör ont. Ja ni ser, den jävligt dum snurr liksom!

Nä, stopp! Av med offerkoftan och gör något åt det. Det är bara jag som kan det!!

Kommentarer

  1. Skriv när du har lust, det ska ju inte vara ett tvång. Jag är glad när du skriver om din vardag eftersom jag då för insikt i din dag då vi inte ses dagligen. Det känns ändå som jag får ta del av din dag då......du får ju tyvärr inte dela min dag då jag inte bloggar. Men det ska som sagt inte kännas som ett tvång, då kan du lika gärna pausa en stund.

    Love U

    SvaraRadera
  2. Så där är ju jag med. Periodare. Och har inget fancy att blogga om direkt. Jobbar mkt, tränar lite och hänger med familjen.

    SvaraRadera
  3. Jag har gått igenom samma sak men märker hur det går upp och ner så än så länge är inget nerlagt. Men jag skulle sakna att ha dig i mitt liv på det här viset om du försvann. Å andra sidan ska du inte blogga för min skull så känn efter själv hur du vill ha det.

    Trist med kroppen hörrö! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kommer inte sluta blogga, det känns som om det är en del liksom men ibland när det inget händer så känns det bara dumt att fortsätta.
      Men jag kommer fortsätta och bara låta den här "torkan" vara. Det kommer inlägg när det kommer... ;)

      Radera
  4. Ica Ganestål21 april 2014 07:33

    Jag skriver inte alls längre. Men har inte lagt ner bloggen. Jag har svårt att veta vad jag ska skriva om - och att få till tiden. Min familj vill inte vara med (eller i alla fall inte min man) och att driva en pysselblogg eller inredningsblogg eller nåt utan att få med något om vardagen och familjen funkar liksom inte riktigt. Jag vill skriva om hela livet och när jag inte kan det blir det inget alls. Men det är kul att blogga och att läsa bloggar så jag hoppas jag kommer till klarhet med vad jag ska skriva om och att inspirationen kommer tillbaka. Så lnge läser jag andras och njuter av det - och din är en av dem! :) / Ica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ica! Jag är glad att du är inne och läser, kul! :)
      Ja du, jag förstår att det är svårt att låta bli att blogga om vardagen. Här hemma är det så att Lokförarn vill inte vara med i bloggen, iaf inte på bild men han vet att han omnämns under det tjusiga och vitsiga namnet Lokförarn. :) Jo, han har varit med på bild men ibland är det svårt att inte lägga upp nån. Jag är noga med att iaf inte lägga upp några ofördelaktiga bilder på honom. :)
      Jag bloggar långt ifrån om allt, det är några grejer som jag inte bloggar om, som jag inte vill dela med mig av riktigt till alla.
      / S

      Radera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tummen upp eller tummen ner?

Facebook.
Tummen upp, gilla eller likes.



Det här resonemanget har jag läst på flera ställen, det här med att gilla olika statusuppdateringar, foton eller dylikt.
Vad gillar du?
Gillar du alls?
Gillar du allt?

Jag har en vän som beklagat sig lite till mig för att min vän i sin tur har en vän som gillar precis allt min vän gör. Det kan vara statusar, foton, incheckningar. ja, you name it. Varenda spår hon lämnar på facebook gillas. Hon börjar tröttna då det även kan komma spydiga kommentarer som kan uppfattas som stötande. Sen att relationen mellan dem är något komplicerad och hon känner att hon inte kan ta bort människan gör det hela något svårare.

Vad hade du gjort?

Sommarsemester 2017, del 1

Den här sommaren går nog till historien som den bästa hittills. Vad det beror på kan jag inte riktigt säga men jag är verkligen supernöjd med den. På måndag går jag tillbaka till jobbet, full av energi att ta mig an höstterminen. Sommaren är inte slut bara för det men dom spontana resorna som sträcker sig flera dagar är nog slut. 😜
En vecka for vi neråt och gjorde Skåne. Vi har inte riktigt än listat ut det hela med ställplatser/campingplatser och är helt enkelt nya på det. Vi stod en natt på parkeringen till Kosta Outlet och shoppade loss lite dagen efter. 

Där blev jag med hatt... vet inte när jag ska använda den men fin är jag i den. 😂
Efter det hamnade vi i Blekinge, hade tänkt Karlskrona men det blev Ronneby hamn. Fint ställe men det blåste väldigt i anslutning till havet. 




Sen blev det Skåne, Åhus seaside... med kändis-spoting. 😉
Syns det vem det är? 😉


Sen blev det en tur till Kivik där vi handlade lite gottis samt gick upp på den södra delen på Stenshuvud. Vackert så det förslog …

Semester-mode

Semester... ledighet utan några måsten, att bara få vara och ta dagen som den kommer. Lata dagar i hängmattan med en bra bok, sola och bada. Äta jordgubbar med grädde, äta glass i stora lass. Grilla till kvällen, både kött och halloumi, grönsaker, bearnaisesåser, rosé eller bubbel med fina vänner. Ostrukturerade måltider, sent och mycket... 




Nja, inte det här året. Nog för att jag ligger i hängmattan och läser, äter oanständiga mängder med jordgubbar men utan grädde. Gräddglassen är utbytt mot isglass, vi grillar men vinet avstår jag, inte varje gång dock. Motionen gör jag direkt på morgonen, morgonpromenad och sen kettlebelltränimg. Jag får andra härliga rutiner under semestern. Promenad och gofrulle på balkongen, kaffe i skuggan med min bok. Jag har det bra helt enkelt. Jag fortsätter att åka in på mötena på Viktväktarna för det vill jag inte missa. Det är liksom min tid och den är värdefull! För några veckor sen frågade coach Lena vad man hade för plan inför sommaren. Skulle man gå …