Att utnyttja lediga dagar

Jag har haft påsklov i fyra dagar nu och har väl inte direkt haft svårt att fylla dagarna. De ser ju liksom nästan likadana som när man jobbar bortsett från att man inte vaknar av klockan. Jobb finns ju forfarande, det här vanliga man alltid gör liksom. Tvätt, städ, matlagning och disk. 
Men igår bröt jag vardagen med att träffa anna och för att gå på bio. anna är min "biokompis", ja alltså hon är ju min vän annars också förstås. ;) 



Igår såg vi 10 000 timmar , den nya med Peter Magnusson. Jag gillar Peter Magnusson, de tre filmerna han nu gjort har jag gillat alla tre. En kul kille! 


Idag blir det väl inte så många knop. Lokförarn kom hem i morse efter att ha jobbat natt på bangård, så han kommer sova ett tag till iaf. Själv ska jag förbereda en janssons som ska bli kvällens middag, ta en promenad och till kvällen är det vattendans igen. Ett bra sätt att börja påskhelgen med! 
Ja, efter det sen tar jag kvasten och drar till Blåkulla. Ses vi? 

Kommentarer

  1. Tur för dig att du la till den där andra meningen du! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du är ju mer än bara en biovän självklart! :)

      Radera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Tummen upp eller tummen ner?

Sommar 2017, del 2