Att rusa genom livet...

Ibland springer vi på med våra gymnastikskor och missar sånt som finns runt om oss. Träden som knoppas utanför vårt fönster, fåglarna som återvänder, blommorna som vajar i vinden.

Hur ofta stannar du upp, tittar dig omkring och ser vad som händer just nu? 
Jag vill nog säga att jag är rätt duktig på det där, att finnas i nuet och ta tillvara på tillfällen som ger mig "ro i själen". En promenad att rensa tankarna eller musik i lurar i ett mörk rum. Det sistnämnda är oftast bäst, inget som stör i tankegången utan det är bara jag. 

Tacksamhet


Idag är jag tacksam över...
... att min älskade Lokförare som står ut med mig, som älskar mig för den jag är.
... att jag har en fin familj, även om många saknas hos oss har deras bortgång gett mig erfarenheter som gjort mig starkare.
... att jag har ett jobb som ger mig enorm glädje varje dag och som är roligt.

Vad är du tacksam över?

Kommentarer

  1. Du är så klok älskade lillsyster yster!
    Vi har mycket att vara tacksamma över.

    Love U

    SvaraRadera
  2. Det finns så mycket att vara tacksam över.
    Jag har två fantastiska tjejer som förgyller min vardag med skratt och kärlek.
    Lika mycket som jag gläds över det som hänt mig de sista fyra åren så ångrar jag lika lite det som var innan. Hela livet är en resa och det är få saker jag ångrar. Glädje och sorg om vartannat hör livet till.
    Men just nu önskar jag att det fanns en pausknapp så jag fick vara här där jag är och njuta samtidigt så vill jag ser tösen växa och förändras.

    Livet är underbart :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?