Stockholmsnatt...

Vilken härlig helg vi har haft.
Vi tog tåget mot Stockholm på fredagen, hade bokat rum på Comfort hotell Stockholm, nära centralen. Perfekt så man slapp släpa på väska hur långt som helst. Det var ett litet rum, utan fönster dessutom och jag var väl lite skeptisk till det. Man får ju liksom inget hum om hur dagen ser ut utan ett fönster liksom. Men istället för ett toksvart rum när vi kom på plats hade de löst mörkret på ett bra sätt. Ena hela väggen var en stor upplyst glastavla med färger som kunde överensstämma med dagsljus. Tufft!
Men, vi åkte ju inte till Stockholm för att ligga på hotellrummet.

Fredagen bestämde vi oss för att ta oss ut till Fotografiska, vi knallade runt och tittade på de fotoutställningarna som fanns. Det fanns 4 eller om det var 5 fotografer som hade varsina utställningar. En tilltalade mig inte, jag fick en obehagskänsla i magen när jag tittade på fotona. Jag vet inte varför men fotona var väldigt obehagliga och med det mörkret som var i lokalen gjorde det hela värre. Men ett foto ska ju skapa en känsla, då har ju fotografen lyckas känner jag och sen spelar det väl ingen roll om det är lycka eller obehag. 

Vi stannade och käkade på restaurangen på ovanvåningen, en god räkmacka med ett enormt berg av räkor och till det blev det vin. Mycket folk och ju längre kvällen led desto högre blev både ljudvolymen på folket och på stereon.
Vi fortsatte till ett annat ställe vid skeppsbron. Där fick jag en drink som var verkligen supergod! Den ska göras i sommar, helt klart!

Lördag - hotellfrukost! Mums!
Sen blev det en långpromenad på Djurgården. Vi knallade runt Djurgårdsbrunnskanalen och köpte helt klart den godaste mjukglassen jag ätit. Jisses vilken glass, krämig, smakrik och ja helt förbannat underbar! Det var kallt men gott! :)
Tillbaka in till stan, kikade runt och hamnade vid Leilas General store. Köpte inget men kikade lite. Mycket fint men inget som jag kände att jag var i behov utav just nu. 

Till kvällen blev det pubmat, vi hamnade på Bishop Arm's. En pub vi verkligen gillar oavsett i vilken stad vi råkar befinna oss i. Där blev vi sittandes och klockan stack iväg. 

Söndag - hotellfrukost again! :)
Sova lite längre, utcheck var inte förrän 12 och vårt tåg tillbaka till Linköping gick 12.51 så vi hade tid på oss. Ont i fötter och ont i benen har vi båda men det blir ju lätt så när vi är ute och åker.

Det är alltid lika kul att åka iväg, se något nytt och göra något man kanske inte i vanliga fall brukar göra. Att inte behöva tänka på något, nån annan fixar frukost, nån annan bäddar din säng osv...
Men det är helt klart skönast att komma hem igen, borta bra men hemma är bäst.

Nu känner jag att mina batterier är laddade för veckan som kommer!

Kommentarer

  1. Åh! Jag älskar att ligga på hotellrum! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det förstås... :D

      Radera
  2. Låter som en härlig helg!
    Man gör ju tyvärr inte såna där resor så ofta när man fått barn men det kanske borde planeras in ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Planera och överraska vettja! Lillstrumpan är väl inte så svår att låna ut? ;)

      Radera
  3. Låter underbart! Älskar också att bo på hotell, det är något speciellt med sängkläderna och så är det ju så gott med frukosten....

    Love U

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! Jag tycker det är helheten, du sätter dig vid dukat bord, sängen är bäddad när du kommer tillbaka. :)

      Radera
  4. Haha, Sara då!

    Vilken härlig resa ni verkar ha fått! Blir lite avis då maken och jag är urkass på såna där typer av resor. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var en härlig resa! Och vaddå urkass, det tror jag inte ett dugg på. Boka hotellnatt och låt dagen bestämma vad ni gör. Vi brukar kolla upp vad det finns för alternativ på saker att göra. Vi gillar ju att gå och titta på saker så det är väl inte så svårt. Men det kan ju vara dåligt väder så inomhusaktiviteter kan ju vara bra. :)
      Fast vi är nöjda om det finns god mat att tillgå... ;)

      Radera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?